عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: حضور طلاب و مُبلغان سلامت در بیمارستان‌های کرونایی استان بسیار مهم و کمک‌کننده بوده است/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در کارگاه ارتقا علمی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۸ ماه از شروع بیماری کووید۱۹ در کشور گذشته و ما شاهد ازخودگذشتگی‌ها و فداکاری‌های همه اقشار جامعه بوده‌ایم و طلاب و ُمبلغان نیز قسمت مهمی از کار را بر عهده داشته‌اند.
وی ضمن تقدیر از مَبلغان سلامت و طلاب که غسل و خاک‌سپاری میت را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند تصریح کرد: شما یار و همراه مدافعان سلامت بوده و سهم بسیار زیادی در مواجهه با ویروس کرونا بر عهده داشته‌اید که بدون شک یکی از سخت‌ترین کارها است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: در استان بوشهر بیش از سیزده هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که باید با برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر صحیح این اپیدمی و همه‌گیری را کنترل کنیم.
دکتر کشمیری اظهار داشت: استان بوشهر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در جایگاه مناسبی قرار داشته و توصیه می‌شود بیش‌ازپیش این دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: ما باید منابع تولید بیماری را کاهش دهیم، زیرا با بالا بردن امکانات پزشکی، اضافه کردن تعداد پرستار و توسعه بخش‌های بیمارستانی کاری از پیش نخواهیم برد و تولید بیماری در جای خود باقی خواهد ماند.
دکتر کشمیری افزود: هرچند که ابتلای بیماران در استان بوشهر به‌صورت انفجاری و افزایشی نیست اما باید سعی شود همین مقدار را نیز کنترل کرده و به حداقل برسانیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه داشتن روحیه در بهبودی بیماران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: حضور شما مُبلغان سلامت و طلاب موجب آرامش و کمک به روحیه بیماران، تسکین دردهای آنان و کمک به کادر درمان خواهد بود.
دکتر کشمیری بیان داشت: وظیفه خود دانسته از طرف دانشگاه، هیات رییسه، مردم، همکاران، پرستاران و پزشکان از شما تقدیر کرده و حضور دائمی و شبانه‌روزی در این شرایط سخت کار بسیار طاقت‌فرسایی بوده و تلاش‌های شما را ارج نهاده و اجر شما در پیشگاه خداوند محفوظ خواهد بود.
در ادامه از مُبلغان سلامت، طلاب و مجاهدین ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام کرونا تقدیر شد.
کارگاه ارتقا علمی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح دوشنبه ۱۴ مهرماه با حضور کارشناسان فرهنگی و مدیران تبلیغی ستاد اقامه نماز بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی و نیز ۲ نفر از اساتید برجسته اعزامی از قم در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/ م.ف۱۰۲۴