عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

خفر در آستانه قرمز شدن/ نظارت های سختگیرانه بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اصناف شهرستان خفر - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴

در هفته گذشته روند بستری مبتلایان خفری به ویروس کرونا روبه افزایش بوده است

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر فرهاد فردوسی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خفر گفت: افزایش روز افزون مبتلایان جدید و تعداد زیاد بیماران بستری، نشان می دهد در حال حاضر گستره شیوع ویروس کرونا در شهرستان خفر بالا  است. به همین دلیل نظارت بر اصناف، بانک ها و  ادارات این شهرستان بصورت جدی دنبال می شود.

وی گفت: در بازرسی های چند روز اخیر از اصناف شهرستان، دو نانوایی و یک واحد عرضه قلیان پلمب شده است. همچنین در راستای اجرای کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در ادارات دولتی جلسه سفیران سلامت ادارات تشکیل و دستورالعمل های ضروری به آنها داده شد.

به گفته وی در هفته گذشته در بعضی از روزها تعداد موارد بستری مبتلایان خفری به تناسب جمعیت بسیار بیشتر شده است. با توجه به پراکنده بودن روستاهای این شهرستان سریعا با بهورزان روستا ها جلسه تشکیل گردید و موارد مهم پیشگیری از این بیماری عنوان شد. همچنین بیمار یابی افراد توسط بهورزان روستا ها و با همکاری دهیاران و شوراهای محلی صورت می گیرد.

دکتر فردوسی بیان کرد: متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۱ نفر جان خود را از دست داده اند؛ بعضی از فوت شدگان بدون بیماری زمینه ای بوده اند.
برای بالا بردن حساسیت مردم  شهر خفر و روستاهای این منطقه، نزدیک به ۳۰۰ پوستر هشدار دهنده و ۱۰ بنر آموزشی در مکان های پر رفت و آمد و  خانه های بهداشت نصب شده است.


به گفته وی رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم  مانند استفاده از ماسک، شستشوی مداوم  دست ها و غیره ، توجه به هشدار ها  و حضور نیافتن در مکان های شلوغ می تواند در کنترل این بیماری تاثیر گذار باشد و از قرار گرفتن شهرستان خفر در وضعیت قرمز جلوگیری کند.


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خفر گفت: در شهرستان خفر افراد مشکوک به بیماری کرونا به مرکز ۱۶ ساعته جزه ارجاع داده می شوند و از آنان نمونه گرفته شده و سریعا به آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در جهرم ارسال می شود.  افراد با داشتن علائم بیماری به این مرکز مراجعه کنند.

به گفته وی افراد بدحال مشکوک به بیماری کرونا  با اورژانس پیش بیمارستانی(۱۱۵) به بیمارستان پیمانیه جهرم انتقال می یابند.