چهل و یکمین گردهمایی روسای مراکز آموزشی عملی کاربردی استان مرکزی برگزار شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مرکزی، چهل و یکمین گردهمایی روسای مراکز آموزشی عملی کاربردی این استان با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر مهدی رئوفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مرکزی، جمعی از معاونین و مدیران ستادی و استانی و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی در اراک برگزار شد.
در این ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مرکزی ضمن خیر مقدم و تقدیر از روسای مراکز آموزش علمی کاربردی این استان در انجام فعالیتهای کیفی در این مراکز، گزارشی از فعالیتهای مراکز و ادارات مختلف، برگزاری کلاس های درسی و کارگاه های عملی در دوران شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی ارائه داد.
در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از ارائه گزارش روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان و شنیدن نقطهنظرات، پیشنهادات و انتقادات ایشان، ضمن تقدیر از علمکرد و فعالیتهای صورت پذیرفته در مراکز آموزشی گفت: راهی که مراکز آموزشی در پیش دارند راهی سخت و دشوار است اما بهطور قطع پایان آن موفقیت و پیروزی خواهد بود.
وی با اشاره به وضعیت کنونی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه توانسته سهم خوبی در جذب جوانان مشتاق تحصیل به دست اورد و در این حوزه در حال رقابت با دانشگاه های نظری است.
دکتر محمدحسین امید افزود: در طرح پالایش و ساماندهی مدرسان علمی کاربردی از ۹۳ هزار مدرس در تمام مقاطع در کشور به ۳۵ هزار مدرس تایید شده رسیده ایم که این مدرسین تمام صلاحیت های علمی و دانشی را دارا هستند.
وی در جلسه روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی گفت: با افزایش کیفیت در آموزشهای مهارتی باید به سمت کاربردی تر شدن رشته های دانشگاهی برویم تا به بتوانیم در راستای کمک به اقتصاد کشور گام برداریم. در این صورت است که دانش آموختگان حرفه ای تر و کاربردی تر در دانشگاه تربیت خواهند شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ساماندهی مراکز آموزشی گفت: در برخی مراکز آموزشی اساسنامه وجود نداشت و مدرسین توانایی علمی بالایی نداشتند، در چند سال اخیر یا برنامه های که در راستای افزایش کیفیت در دانشگاه انجام شد، مراکز آموزشی مورد پالایش قرار گرفتند و می توان گفت در حال حاضر تمام مراکز علمی کاربردی دارای اساسنامه و چشم انداز شده اند.
وی افزود: در راستای ارتقاء وضعیت مراکز آموزشی به دنبال جذب تسهیلات مالی برای این مراکز هستیم تا بتوانیم در تامین تجهیزات و غیره کمک حال مراکز باشیم.
دکتر محمدحسین امید ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی آموزش به لحاظ شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش ها برای دانشجویان نیز برنامه هایی خارج از وام شهریه در حال پیگیری هستیم تا شرایط خرید رایانه و استفاده از فضای مجازی برای همه تسهیل شود.
وی اظهار داشت: مراکز آموزشی آنالیز و پالایش خواهند شد و از مراکز موفق که بتوانند ارتقاء در سطح بندی داشته باشند تقدیر به عمل خواهد آمد و مراکز ضعیف در صورتی که نسبت به رفع مشکلات خود اقدام ننمایندتعطیل خواهند شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن ابراز امیدواری از پذیرش داوطلبان بیشتر نسبت به سالهای گذشته در سال تحصیلی جدید حتی با وجود محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، از روسای مراکز درخواست کرد نسبت به برگزاری هرچه بهتر کلاسهای مجازی اقدام کنند.
در این جلسه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مرکزی گفت: برگزاری ۴ جلسه در کارگروه انتصاب روسای مراکز آموزشی، بیش از ۶ جلسه کمیته هماهنگی گسترش در استان مرکزی، ۴ جلسه سطح بندی مراکز آموزشی و کارگاههای مرتبط، ۳جلسه شورای تعامل روسای مراکز آموزشی و گردهمایی ایشان، حدود ۴ جلسه کمیته برنامه ریزی درسی در راستای تدوین سرفصل های جدید، بیش از ۱۰ جلسه شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص بررسی بیش از ۲۳۲۴ فقره پرونده دانشجویان مراکز آموزشی از جمله فعالیتهایی بوده است که طی یک سال اخیر در دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام پذیرفته است.
دکتر رئوفی در ادامه افزود: تاکنون بیش از ۴۲۱۷۹ دانشجو در استان مرکزی از دانشگاه جامع علمی کاربردی دانش آموخته شده اند و از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۲۱۰۴۱ گواهینامه موقت پایان تحصیلات در گروه های صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر صادر شده است.