عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل شد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، استاندار ، ریاست و جمعی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با محوریت تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ و ارائه راهکارهای کنترل روند شیوع بیماری منحوس کرونا در سالن اجتماعات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در این جلسه با تشریح وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان شد، ویروس کرونا نه تنها ضعیف نشده است بلکه با قدرت سرایت بالا سلامت تمام گروه های سنی را تهدید می کند.
وی تصریح کرد: با توجه به ورود استان به وضعیت قرمز در این جلسه ستاد مقرر گردید، از فردا به مدت ۲ هفته برخی مراکز تجمعی از جمله تعاونی فروش فرش دستبافت، بازارهای روز شامل یکشنبه و سه شنبه بازارها، بازار میلاد شهرکرد، کارگزاری بیمه تامین اجتماعی، مرکز شماره گذاری اتومبیل، آموزش های پیش از سربازی نیروی انتظامی و نظامی، کافی شاپ و قهوه خانه ها و مراکز بازی های رایانه ای و گیم نت ها، باشگاه های بدنسازی، رستوران ها بجز غذای بیرون بر تعطیل می شود.
به گفته وی، ورود گردشگران به کلیه کانون های گردشگری و تفرجگاه ها بویژه حاشیه زاینده رود تا گذر از اوج گیری شیوع بیماری کرونا ممنوع شد.
به گفته وی، با اشاره به علل افزایش بیماری کووید ۱۹، افزایش حجم مسافران تابستانی بویژه از مناطق گرمسیری، مراسم های عزاداری دهه اول ماه محرم، برگزاری مراسم های عزاداری و مهمانی ها و دورهمی ها در تعطیلات از مهمترین عوامل افزایش شیوع بیماری مطرح شد.
درخشان افزود: برگزاری کمپین برای استقرار کارشناسان در محل های پرتردد برای ارشاد و آموزش و توزیع ماسک بین سالمندان کم بضاعت با شعار "کار کن- زندگی کن با کرونا هم مقابله کن " در شهرکرد و تسری آن به تدریج در سایر شهرهای استان و اعمال محدودیت های بیشتر و برخورد با خاطیان و نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی به جای حضور دانش آموزان در مدارس از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.