عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

بازدید یاوران تولید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از مزارع پنبه و بادام زمینی حوضه خدمات کشاورزی دشت، شهرستان پارس‌آباد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در پی اعلام نیاز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نسبت به بازدید میدانی و ارائه مشاوره در خصوص مدیریت آفات و بیماری‌های مزارع پنبه و مدیریت برداشت بادام زمینی، گروه تخصصی یاوران تولید متشکل آقایان دکتر شریفی رئیس بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی و دکتر پرچمی عراقی محقق آبیاری و زهکشی، روسای مراکز خدمات شهرستان، مسئول ترویج پارس‌آباد و تعدادی از کارشناسان اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد روز دوشنبه هفتم مهرماه ۱۳۹۹ در مزارع منطقه حضور یافتند.

طی بازدیدهای میدانی به‌عمل آمده از مزارع پنبه خسارت شته در برخی مزارع مشهود بود. در این رابطه، اهمیت زمان مناسب کشت پنبه و تنظیم برنامه‌ریزی آبیاری در انطباق با شرایط هواشناسی محقق شده طی فصل رشد گیاه بر عملکرد پنبه تشریح گردید و بر لزوم کشت ارقام جدید پنبه معرفی شده که سازگاری با شرایط دشت مغان به اثبات رسیده است، تاکید شد. همین‌طور، بهترین شیوه‌های مدیریتی کنترل آفت شته تشریح و انجام به‌موقع آن‌ها توصیه گردید. بررسی بوته‌های بادام زمینی در مزارع مورد بازدید حاکی از عدم وجود علائم کمبود عناصر مغذی بود. با توجه به آغاز برداشت بادام زمینی در مزارع منطقه، توصیه‌های لازم در این خصوص ارائه شد.