عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور جناب آقای دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان،  وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای ، با محوریت بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هماهنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با حضور جناب آقای دکتر رضا مهدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای ، جناب آقای دکتر دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ، مهندس گنجی معاونت دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه ، معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور ،دکتر نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان دفاع مقدس را نام‌ آشناترین واژه در قاموس حماسه‌ های عزت آفرین ایران دانست و گفت : خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند .
ایشان با اشاره به ۳۰۰۰ شهید استان سمنان گفت :   ملت و کشور مدیون و بدهکار شهدا و  خانواده آنان هستند و همه جا باید نام و یاد شهید در کشور جلوه‌گر بوده و فراموش نگردد.

دکتر رضا نقدی ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین دانشجویان ، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت ، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز ، شناخت استعدادها و توانایی­های دانشجویان در زمینه های فرهنگی و هنری و بستر سازی جهت رشد و بالندگی آنها و ارج گذاری به فعالیت های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی از اهداف این جشنواره می باشد.
وی گفت :  بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای در ۶ بخش و ۲۹ رشته برگزار شد و میزبانی بخش نیمه نهایی رشته های فناوری و پژوهش به دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان واگذار شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن تقدیر از دانشگاه فنی و حرفه ای در ارتباط با اعطاء میزبانی در مرحله نیمه نهایی به این دانشگاه گفت : با عنایت به  میزبانی شایسته مرحله نیمه نهایی، برگزاری کشوری رشته های بخش ادبی ، فناوری و پژوهش نیز به این دانشگاه سپرده شد .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت : دوران دفاع مقدس، برگ زرینی است بر افتخارات زنان و مردان این مرز و بوم که تا همیشه‌ی تاریخ از آن به عنوان سند رادمردی و عزتمندی ایرانیان یاد خواهد شد و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

دکتر مهدی دستگردی گفت : در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و همچنین دستیابی به سند راهبردی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت بر اساس  تقویت هویت اسلامی - ایرانی ، تقویت مهارت های زندگی و تقویت هویت انقلابی برنامه‌ریزی و تبیین گردید

ایشان اهداف کلی این جشنواره را گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از الگوهای دینی (رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع)، بزرگان و علمای اسلام و .....) ، گسترش و تقویت خود اتکایی و خودباوری ملی ، رشد خود آگاهی ، گسترش روحیه تفکر و بصیرت ، ارتقاء فرهنگ مسئولیت پذیری ، ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی و افزایش روحیه مطالبه گری نسبت به ارزش های انقلاب برشمردند .

مهندس مسلم گنجی معاونت محترم دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای در این وبینار به ارائه گزارش برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در سطح کشور و نحوه مشارکت دانشگاه ها و دانشجویان در این زمینه پرداخت و مشارکت بالای دانشجویان در بخش های مختلف این جشنواره را خوب توصیف کرد .

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.