عمومی | دانشگاه گیلان

یکی از شرکتهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه گیلان موفق به اخذ تائیدیه دانش بنیان شد

شرکت فناوران هوشمند کاشت که از مهر ماه ۱۳۹۸ در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان استقرار یافته است، در تاریخ موفق با اخذ تاییدیه دانش بنیان شد که کاظم معصومی دانشجوی مقطع دکترای رشته علوم باغبانی متولی این شرکت را برعهده دارد.

به موجب آیین نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان، شرکت های دانش بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط) تشکیل می شوند. ایجاد شرکت دانش بنیان، امتیازات و مزایای بسیاری برای فناوران در راستای گسترش تولیدات دانش بنیان و توسعه محصولات و خدمات شرکت در پی خواهد داشت. نحوه تاسیس شرکت دانش بنیان و بهره مندی از  ۱۱۰ بسته حمایتی متنوع ویژه شرکت های دانش بنیان که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است، از طریق سایت daneshbonyan.isti.ir قابل ملاحظه است.

شایان ذکر است مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان از اسفند سال ۱۳۹۴ با انعقاد تفاهم نامه‌های با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت نمود. این مرکز از شهریور ۱۳۹۹ به مرکز رشد مشترک با پارک علم و فناوری گیلان تبدیل شد و با ارائه خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای صاحب ایده در زمینه‌های مختلف که منتهی به فناوری دانش بنیان گردد، پشتیبانی می‌کند.

هم اکنون ۷ هسته فناور (دوره پیش رشد) و ۱۵ واحد فناور (دوره رشد) در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان فعالیت دارند که از این تعداد ۳ شرکت دارای مجوز دانش بنیان هستند.