عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

سخنرانی های روز چهارم کنگره بین‌المللی علوم زیست پزشکی در اصفهان

نخستین کنگره بین المللی علوم زیست پزشکی اصفهان (ICIBS-۲۰۲۰) از پنجم مهر ماه به مدت ۶ روز، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با سخنرانی اساتیدی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال برگزاری است.

رئیس اولین کنگره بین المللی علوم زیست پزشکی اصفهان ICIBS-۲۰۲۰ در گفت و گویی، اظهار کرد: این کنگره با مشارکت دانشمندان برجسته‌ای از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایران و کشورهای کانادا، آمریکا، فرانسه، آلمان، سوئیس و برزیل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.
دکتر رسول صالحی با تاکید براینکه این کنگره کاملا به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پنجم لغایت دهم مهر ماه به صورت مجازی میزبان برگزاری این کنگره علمی است و دسترسی عموم به این کنگره امکان پذیر است.
وی افزود: ۱۴۰ مقاله در این کنگره ۶ روزه به صورت سخنرانی و ۲۵۰ مقاله در قالب پوستر در دو نوبت صبح و عصر در حوزه‌های مختلف پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های مختلف ارائه خواهد شد و دانشمندان و پژوهشگرانی از ایران و کشورهای مختلف، آخرین دستاوردهای علمی خود را به اشتراک خواهند گذاشت.
استاد ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هدف از برگزاری این کنگره را ارتباط با محققان بین المللی عنوان کرد و گفت: در دوران همه گیری کرونا و وجود تحریم ها که به عقیده خیلی ها محدودیت به حساب می آید، انگیزه ای شد تا نشان دهیم می توانیم با محققان دنیا در ارتباط باشیم و آخرین دستاوردهای علمی را به بحث و تبادل نظر بگذاریم.
دکتر صالحی با اشاره به مقاله ای با محوریت موضوع کرونا در این کنگره گفت: یک مقاله از کشور آلمان در خصوص بیماری کووید ۱۹ و ارتباط آن با مسائل بالینی است که در این کنگره ارایه خواهد شد.
شایان ذکر است برنامه سخنرانی چهارمین روز از این کنگره به شرح زیر می باشد: