عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

گرامیداشت روزجهانی قلب در بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولیعصر(عج) فسا/ کرونا نباید مردم را از علایم بیماری قلبی غافل کند

مراسم روز جهانی قلب با شعار"باقلب خودمان بیماریهای قلبی راشکست می دهیم " با حضور متخصص قلب وعروق و پرسنلبخش های اورژانس، کووید۱۹، سی سی یو، پست سی سی یو، آنژیوگرافی و آی سی یو جراحی قلب در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) برگزار گردید .

به گزارش وب دا فسا؛ در این مراسم سمیه مرادی مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان ضمن تبریک روزجهانی قلب از زحمات شبانه روزی پزشکان، پرستاران و پرسنل مجموعه بخش قلب در اجرای طرح مدیریت درمان سکته حاد قلبی (طرح۲۴۷) و خدمات رسانی شایسته به بیماران قلبی و عروقی قدردانی کرد .

در ادامه فوق تخصص قلب و عروق بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیان کرد: در این روزها ویروس کرونا درحال گسترش است و با توجه به فصل سرما و شیوع آنفلوانزا، این ویروس می تواند خطرناک تر باشد که در این راستا باید در رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، شستن دست ها و رعایت فاصله فیزیکی جدی تر عمل کرد .

دکتر عبدالحکیم الکامل با بیان اینکه بیماری کرونا نباید ما را از علایم بیماری قلبی غافل کند، افزود: افراد در صورت داشتن درد قفسه سینه که بیشتر از ۵ دقیقه طول کشیده باشد می بایست ضمن استفاده از قرص زیر زبانی، حتما با اورژانس ۱۱۵تماس بگیرند و از انتقال بیماران قلبی با وسیله شخصی خودداری کنند و بیمار دچار مشکل قلبی با آمبولانس به بیمارستان انتقال یابد تا در صورت بدحال شدن بیمار در طول مسیر، پرسنل اورژانس بتوانند اقدامات درمانی را برای بیمار شروع کنند .

فوق متخصص قلب و عروق بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) توصیه کرد: مهمترین نکته در بیمارسکته حاد قلبی، زمان طلایی است که متاسفانه بیماران به بهانه های مختلف از مراجعه سریع به پزشک یا بیمارستان خودداری می کنند که این باعث عوارض جبران ناپذیری برای بیمار از جمله نارسایی قلبی، فوت بیمار و یا کاهش سودمندی اقدامات بعدی می شود .

وی با بیان اینکه استان فارس دارای بیشترین آمار بیماران قلبی و عروقی در ایران می باشد، ادامه داد: مهمترین عوامل بروز خطر بیماری قلبی، عدم کنترل فشارخون و قندخون، مصرف سیگار، اعتیاد، کم تحرکی، عدم رعایت رژیم غذایی، عدم ورزش منظم و عدم کنترل استرس می باشد .