عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

راه اندازی برنامه جدید نرم افزار اطلاعات بیمارستانی بیمارستان کوثر

امیررضا اکبری نیا مدیر مرکز آموزشی درمانی کوثر گفت: با توجه به مشکلات نرم افزاری در بخش ها و ضعف پشتیبانی نرم افزار قبلی، با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته با تخصیص اعتبار و خرید سرور، نرم افزار شرکت تیراژه رایانه نصب و راه اندازی گردید.

وی گفت: به منظور یک پارچه سازی نرم افزار جامع اطلاعات بیمارستانی ( HIS ) با سایر مراکز درمانی با مساعدت معاونت توسعه و انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی برنامه جدید HIS بیمارستان کوثر راه اندازی شد.

وظیفه اصلی HIS ، جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات به صورت یکپارچه و استقرار یک سیستم پردازش، بازیابی و ارتباط دادن مراقبت بیمار و اطلاعات اداری برای تمامی فعالیت‌های مربوط به بیمارستان است. در سیستم اطلاعات بیمارستانی، داده‌ها به صورت منسجم در پایگاه  ذخیره می‌شوند و در دسترس کاربران مجاز، در محل و در زمانی که داده‌ها مورد نیاز است قرار داده می‌شوند. این برنامه علاوه بر دارابودن امکانات بیشتر نسبت به برنامه قبلی، نظم و سرعت دسترسی به اطلاعات را برای کاربران تسهیل می نماید .

اکبری نیا افزود: به همین منظور با حضور دکتر خوانساری، علیرضانصیری، ولی اله حسنیان جلسه ای در دفتر مدیریت برگزار و براساس نیازهای مرکز ،تصمیمات اساسی اتخاذ گردید. جلسات بعدی برای هماهنگی های داخلی، با حضور بهرام ایراندوست، محمد مهدی فرحانی و حسین نفری کارشناسان انفورماتیک و مهندسین معرفی شده از شرکت تیراژه تنظیم و برگزار شد. هفته آخر شهریور طی جدول زمان بندی اعلام شده، کاربران، در چند جلسه آموزش این برنامه شرکت نموده و به صورت حضوری و آنلاین رفع اشکال گردید. این نرم افزار از تاریخ اول مهر ماه شروع بکار نموده است .