عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

نشست مشترک هیات رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی فسا با مسوولین حوزه قضایی شهرستان

مسایل مهم بهداشتی و درمانی شهرستان در نشست مشترک رییس دادگستری، دادستان شهرستان فسا و رییس دادگستری بخش شیبکوه با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

به گزارش وب دا فسا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن معرفی و بیان جایگاه مجموعه دانشگاه، گزارشی از افتخارات و دستاوردهای دو سال اخیر ارایه کرد.

دکتر علی اصغر خالقی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، تعداد ۲۸۵۶۶ مورد بازدید توسط بهداشت محیط در سطح شهرستان انجام شده است که تعداد ۱۱۴۲۶ مورد بازدید مشترک با سایر نهادها می باشد که در این بازرسی ها ۶۳۰ امکنه و مراکز تجمعی متخلف از دستورالعمل های بهداشتی تعطیل و پلمپ شدند .

وی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان فسا افزود: متاسفانه ۶ مهرماه، ۷۰ درصد نتیجه تست ها مثبت بود که زنگ خطری برای مردم شهرستان است .

در ادامه رییس دادگستری شهرستان فسا با بیان اینکه علوم پزشکی از علوم نافع می باشد که افتخار ما در زمینه پزشکی ابوعلی سینا است، افزود: پزشکی حرفه ای مقدس است و شهرستان فسا یکی از قطب های پزشکی استان فارس است و اعتماد عمومی جامعه به پزشکان و حوزه سلامت شهرستان فسا در شرق استان مشهود است که جایگاه ویژه ای است و باید این سرمایه ارزشمند را حفظ کرد .

حجت الاسلام والمسلمین علی خورشیدی خدمات حوزه سلامت در زمان شیوع کرونا را قابل تشکر و قدردانی دانست و تاکید کرد: می بایست آموزش ها و نظارت ها در حوزه های مختلف ارتقاء داده شود تا منجر به تخلفات سنگین تر نشود .

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سطح تعاملات بین حوزه سلامت و حوزه قضایی سبب آرامش بیشتر جامعه خواهد شد، ادامه داد: باید با متخلفین انگشت شمار در حوزه سلامت برخورد شود و حوزه قضایی با استفاده از بندهای قانونی و ظرفیت های موجود در برخورد با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد قاطع خواهد داشت.

رییس دادگستری شهرستان فسا از آمادگی حوزه قضا در برخورد علمی در زمینه جرم شناسی و کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر آموزه های دینی خبر داد.

دادستان شهرستان فسا بیان کرد: مجازات های جایگزین حبس در جهت فرهنگ سازی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی مدنظر حوزه قضایی شهرستان است .

دکتر محمدرضا تواضعی با اشاره به حمایت ها و همکاری های حوزه قضایی شهرستان در کنار مدافعان سلامت در مقابله با کرونا اضافه کرد: حوزه قضایی شهرستان در زمینه تولید موادضدعفونی و ماسک ورود کردند و کمبودهای شهرستان مرتفع گردید و همدلی و همراهی با مدافعان سلامت در همه زمینه ها مدنظر است .

وی بر برخورد با متخلفین و تهدیدکنندگان سلامت تاکید کرد و گفت: با تهدید کنندگان سلامت مردم، هیچ گونه مماشاتی نخواهیم کرد .

اعضای هیات رییسه دانشگاه به بیان مشکلات برخی حوزه های تخصصی پرداختند که راهکارهای آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با تعامل هر چه بیشتر گام های اساسی در ارتقای سلامت جامعه برداشته شود .