عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

آزمون جامع گواهینامه نوع دوم تخصصی و پژوهشی ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به مرکزیت شیراز برگزار شد

آزمون جامع گواهینامه نوع دوم تخصصی و پژوهشی ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به مرکزیت شیراز برگزار شد
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و  منابع  طبیعی  فارس، آزمون جامع گواهینامه نوع دوم تخصصی و پژوهشی ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی همزمان در سه استان تهران، فارس و خراسان رضوی  در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس برگزار شد.
مرتضی ملک‌یارند رییس گروه برنامه‌ریزی آموزش و سنجش دفتر آموزش کارکنان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی که به‌عنوان ناظر در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس حضور یافت، در این خصوص گفت: آزمون سومین دوره گواهینامه نوع دوم کارکنان وزارت جهادکشاورزی  برای مقطع کارشناسی ارشد توسط اداره آموزش کارکنان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس، روز چهارشنبه دوم مهرماه سال جاری، با تعداد ۲۹ نفر شرکت‌کننده برگزار شد. وی افزود: کارشناسان ناظر دفتر آموزش کارکنان در برگزاری این آزمون در استان تهران فاطمه بیات و در استان خراسان رضوی زیداله حشمتی بودند.
گفتنی است پذیرفته‌شدگان در این مرحله از آزمون مذکور پس از ارائه پایان‌نامه، شرایط احراز دریافت گواهینامه کارشناسی ارشد(نوع دوم) از سازمان امور استخدامی کل کشور را کسب می‌کنند.
لازم به ذکر است از آنجایی که اداره آموزش کارکنان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس و علیرضا افشارمنش  به‌عنوان رییس این اداره  کارشناس ارشد منطقه ۲ کشور معرفی شده اند، در پی آن شیراز متولی برگزاری این چنین آزمون‌هایی در منطقه ۲ جنوب  کشور خواهد بود. همین امر موجب شد تا  آزمون مذکور با شرکت تعداد ۱۲ نفر از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان های فارس، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد در حوزه  شیراز حضور پیدا نموده و با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی در آزمون شرکت کنند.
گفتنی است: در سال گذشته نیز سه نفر از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس در آزمون مذکور پذیرفته شده و در حال ارائه و اجرای پایان‌نامه می‌باشند.  اضافه می گردد این نوع آموزش‌ها جریانی است که طی آن فرد دانش، مهارت و نگرش‌های مناسب برای ایفای نقش خاصی را می‌آموزد و آموزش کارکنان عبارت است از بهبود نظام‌مند و پی در پی شاغلان از نظر دانش‌ها، مهارت‌ها، توانایی‌ها و رفتارها که به رفاه آن‌ها کمک می‌کند و شرایط مناسبی را برای احراز مقام بالاتر فراهم می‌آورد و این امر می‌تواند منجر به ایجاد یا ارتقای سطح نگرش، مهارت‌های شغلی و اجتماعی، دانش، آگاهی و همچنین رفتار مطلوب و متناسب با ارزش‌های پایدار جامعه در افراد شاغل شود. در همین رابطه روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی اعلام کرد: دکتر اقنوم، رییس این مرکز از برگزاری آزمون جامع گواهینامه نوع دوم کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بازدید کرد.