عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

فعالیت های فرهنگی زیربنای همه فعالیت ها است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت های فرهنگی را زیربنای همه فعالیت ها دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در نشست شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه شهدای گرانقدر با نثار خون پاک خود عزت و آبروی نظام را حفظ کردند، گفت: در سایه این رشادت ها، امروز ما در آرامش و امنیت کامل هستیم و می توانیم در مورد توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و اقتصادی صحبت کنیم.
وی ضمن قدردانی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان به خاطر برگزاری مطلوب آزمون سراسری، افزود: در سایه همدلی و همکاری مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش و نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، این آزمون به خوبی در سطح استان برگزار شد و با توجه به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، هیچگونه افزایش ابتلا به بیماری کرونا مشاهده نشد.
وی با اشاره به ورود دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار به رتبه بندی تایمز و قرارگیری در بین ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهانی و کسب رتبه هفتم در بین دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: این مهم افتخار و دستاورد بسیار بزرگی برای استان است که در نتیجه همدلی میان دانشگاه های استان در سال های اخیر به دست آمده است.
حبیبی با اشاره به کسب رتبه برتر در جشواره شهید رجایی استان توسط این دانشگاه، ادامه داد: وجود دو نفر عضو هیات علمی یک درصد برتر جهانی، یک نفر عضو هیات علمی سرآمد علمی، کسب ۱۳ رتبه کشوری در جشنواره سراسری قرآن و عترت از افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی می باشد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت های فرهنگی را زیربنای همه فعالیت ها دانست و تصریح کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت های فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی همانند فعالیت های آموزشی تعطیل نشد و به صورت مجاری برگزار شد؛ چراکه بحث های علمی و فرهنگی بحثی تعطیل بردار نیست.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه های استان یک خانواده علمی هستند، افزود: افتخارات هر دانشگاه متعلق به مجموعه دانشگاه ها و نهایتا متعلق به مجموعه استان است.
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بستری برای ما فراهم کرده که در طول تاریخ جامعه اسلامی این بستر فراهم نبوده، افزود: امروز مسئولیت همه ما خطیر و سنگین بوده و ثواب و فضیلت آن نیز بسیار بالاست.
حسنی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: این همایش دارای مجوز ISC بوده و ۱۵ مهرماه سالجاری برگزار خواهد شد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی مجازی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در دانشگاه محقق اردبیلی، خاطرنشان کرد: از برنامه های برگزار شده در فضای مجازی استقبال بسیار خوبی شده و امید می رود دانشگاه های استان در این خصوص بیش از پیش فعال باشند.
حسنی به حضور اساتید دانشگاه ها در کارزار فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر اساتید در این راستا فعال بوده و وارد عمل شوند، قطعا موفقیت های خوبی را خواهیم داشت.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه با اخلاق و حسن خلق می توان بسیاری از فعالیت ها را انجام داد، گفت: انتظار می رود امروز اخلاق محوری بهترین کار فرهنگی ما در دانشگاه ها و ادارات باشد.
دکتر عباس فنی اصل رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان اردبیل نیز به ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دغدغه اصلی مردم مسائل اقتصادی بوده و متاسفانه بحث فرهنگ، آداب و رسوم صحیح و هویت مورد غفلت واقع شده است.
گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.