عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

بخشی از فعالیت های انجام شده در اداره کارگزینی اعضای غیرهیات علمی از مهر ۱۳۹۷

مدیر اداری دانشگاه محقق اردبیلی بخشی از فعالیت های انجام شده در اداره کارگزینی اعضای غیرهیات علمی از مهر ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۹ را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، بهنام سروری اضافه کرد: از اول مهر ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۷ نفر از همکاران غیرهیات علمی به رتبه­ های شغلی بالاتر ارتقا یافته ­اند.
وی اضافه کرد: برای ۳۱ نفر از همکاران غیرهیات علمی پایه تشویقی موضوع بند یک ماده ۲۲ آیین نامه استخدامی، برای ۴ نفر پایه تشویقی موضوع بند ۵ ماده ۲۲ آیین نامه استخدامی، برای یک نفر پایه تشویقی موضوع بند ۶ ماده ۲۲ آیین نامه استخدامی و برای ۳ نفر پایه تشویقی موضوع بند ۸ ماده ۲۲ آیین نامه استخدامی اعطا شده است.
مدیر اداری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۴۲ نفر از مزایای تبصره ۴ ماده ۲۱ آیین نامه استخدامی و ۱۱ نفر از اعضای غیرهیات علمی قراردادی از مزایای پست های سازمانی مدیریتی بهره­ مند شده اند.
به گفته سروری، در این مدت برای ۶ نفر باقیمانده از اعضای غیرهیات علمی قراردادی شماره شناسه اخذ شده و با اخذ شماره­ های مذکور تمامی اعضای غیرهیات علمی قراردادی دانشگاه دارای شماره شناسه شده ­اند که به نوبه خود در سطح دانشگاه­ های منطقه قابل تحسین می­باشند و همچنن ۳۱ نفر از همکاران به پست ­های سازمانی بالاتر اعم از کارشناسی و مدیریتی انتصاب داده شده­اند و همچنین نسبت به  تبدیل وضعیت استخدامی  ۹ نفر از همکاران اقدام شده است.
وی ادامه داد: برای ۴۰ نفر از همکاران غیرهیات علمی، مدارک تحصیلی مقاطع بالاتر اعمال شده که تقریباً ۵۰ درصد این همکاران به دلیل برخی مغایرت اعمال مدرک تحصیلی با مفاد آیین­نامه استخدامی موفق به اعمال آن نشده بوده­اند و با عنایت به درخواست این واحد، موافقت و حمایت ­های رئیس دانشگاه موضوع به جلسه هیات امنای دانشگاه ارجاع و با کسب نظر موافق هیات، مشکل این همکاران برای اعمال مدرک تحصیلی مرتفع شد.
وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه در طول سنوات گذشته همکاران با ابلاغ­ های داخلی و در پست­ های سازمانی غیر مرتبط با رشته تحصیلی مشغول انجام وظیفه بودند و این موضوع در ادامه خدمت همکاران برای ارتقای مسیر شغلی بعضاً مشکلاتی را ایجاد می ­نمود، با ساماندهی که انجام شده، مشکل بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران با حداقل جابجایی و اختصاص پست­های سازمانی جدید برای اعضای رسمی و پیمانی و  اختصاص عناوین شغلی جدید متناسب با وظایف محوله و تعیین پست­ های سازمانی متناظر برای اعضای غیرهیات علمی قراردادی نسبت به ساماندهی امر و رفع مشکل مسیر ارتقای شغلی آتی همکاران اقدام شده است.
سروری ادامه داد: در کنار فعالیت ­های روزمره اداره کارگزینی اعضای غیرهیات علمی، همکاران این اداره نسبت به  تکمیل و بروزرسانی اطلاعات همکاران در سامانه­های HES ، پاکنا، سامانه ملی ساختار و عملیاتی نمودن نرم افزار ارزیابی عملکرد برای اولین بار در دانشگاه نیز اقدام نموده ­اند.
مدیر اداری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: با عنایت به مفاد دستور ۱۲ مستخرج از مصوبات مورخ ۲۲ دی ماه ۹۸ هیات امنای دانشگاه سوابق خدمت شرکتی ۹ نفر از اعضای غیرهیات علمی دانشگاه که در سنوات گذشته با شرکت­ های خدماتی طرف قرارداد با دانشگاه انجام وظیفه نموده بودند متناسب با مفاد دستور فوق بررسی و با اعمال سوابق یادشده به عنوان سابقه قابل قبول برای بازنشستگی موافقت شده است.