عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

فوت بیست و سومین بیمار فسایی بر اثر کرونا در شیراز/ افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان فسا به ۲۳۷۹نفر/کاهش حساسیت ها به بیماری کرونا، و عدم استفاده از ماسک عواقب جبران ناپذیری در پی دارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: این بیمار ۲۱ ساله با بیماری های قلبی و کلیوی مبتلا به کرونا شد و در یکی از بیمارستانهای شیراز بستری و تحت درمان بوده است، که متاسفانه علیرغم تلاش کادر درمانی درگذشت و با توجه به اینکه محل زندگی این بیمار در شهرستان فسا می باشد، جزو آمار درگذشتگان دانشگاه علوم پزشکی فسا ثبت گردید.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر جلال کریمی افزود: تعداد موارد مثبت مبتلا به کرونا در شهرستان فسا تا ۲۷ شهریورماه به ۲۳۷۹نفر رسیده است که از این تعداد مبتلا تاکنون ۲۰۹۰ نفر بهبودی قطعی یافتند .

وی اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که با کاهش حساسیت ها، عده ای از همشهریان ضمن عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت هستند که نتایج این بی توجهی ها در آینده مشخص و عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. لذا از مردم عزیز تقاضا داریم با تذکر به این افراد، مدافعان سلامت را در مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا کمک نمایید.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: مردم هر گونه علایم بیماری، تب و تنگی نفس و ... را جدی بگیرند و به پزشک یا کلینیک بیماریهای حاد تنفسی مراجعه نمایند.

دکتر کریمی با بیان اینکه استفاده از ماسک در بیرون از منزل خصوصا توسط جوانان و کودکان جهت مراقبت از سالمندان ضروری است، تاکید کرد: جوانان با جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب انتقال ویروس و درگیر شدن سالمندان و کودکان و گروه های پرخطر نشوند.

وی از مردم درخواست کرد: ضمن دوری از پارک نشینی و تجمعات، دورهمی و میهمانی های خانوادگی ، از تردد بدون ماسک در سطح شهر و فروشگاهها پرهیز نمایند و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی به مسوول مربوطه تذکر داده و همچنین ادارات و نهادهای عمومی ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی، از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری نموده و از ارایه خدمات به اینگونه مراجعین خودداری کنند.