عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای این استان، راس ساعت ۱۱ روز چهارشنبه و با حضور دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان مراکزچهارگانه آموزشکده های استان کرمانشاه و همچنین جمعی از مسٔولین ادارات و ارگان های دولتی و غیر دولتی در محل سالن آمفی تئاتر آموزشکده شماره یک کرمانشاه برگزار شد.

دکترمجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و از اساتید آموزشکده  شماره یک کرمانشاه ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در مراسم ضمن قدردانی از زحمات دکتر کیهانی در مدت تصدی ریاست دانشگاه برای ایشان آرزوی سلامت و طول عمر با عزت کرد و همچنین به آقای دکتر سلیمان شیرزادی به خاطر انتصاب به عنوان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تبریک عرض گفته و برای ایشان در ادامه راه آرزوی موفقیت کرد.

وی با عنوان اینکه دکتر شیرزادی این توان را دارند که مسیر پیشرفت دانشگاه فنی و حرفه ای را به خوبی ادامه دهند اذعان داشت: استفاده مشترک از کارگاه ها و آزمایشگاه های آموزش و پرورش و آموزشکده ها یکی از راههای تعامل دوجانبه خواهد بود.

وی  خواهان کم کردن فاصله بین هنرستان و آموزشکده شدند و پیشنهاد ایجاد هنرستان های غیر انتفاعی توسط آموزشکده ها را دادند.وی در پایان  آمادگی  آموزش و پرورش را برای هرگونه همراهی  و همکاری اعلام نمودند.

در ادامه این مراسم ، کلیپی صوتی از آقای دکتر کیهانی رییس سابق دانشگاه فنی استان کرمانشاه که در بیمارستان بستری هستند پخش شد.ایشان هم از مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای برای دراختیار گذاشتن خدمت در این مجموعه تشکر کردند و برای آقای دکتر شیرزادی هم آرزوی موفقیت نمودند.

سخنران بعدی مراسم جناب آقای شهرستانی رییس دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم کرمانشاه حضرت آیت الله علما بودند. ایشان نیز ضمن عرض خیر مقدم به حضار ابراز امیدواری کردند که حضور آقای دکتر یزدان پناه به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش و آقای دکتر شیرزادی به عنوان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای منشا خیری برای مردم استان باشد.

در ادامه مراسم آقای دکتر سلیمان شیرزادی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور حضار محترم از اعتماد جناب آقای دکتر صالحی عمران در زمینه انتصابش به عنوان رییس دانشگاه فنی استان تشکر و سپاسگزاری کردند.در ادامه  برنامه های آتی برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه  را اعلام کردند که اهم سخنان ایشان بدین شرح بود:

۱-طراحی و تدوین سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص تجمیع دانشگاه فنی استان، تجمیع نه به معنای حذف بلکه به معنای توسعه، به علت پاره ای مشکلات دانشگاه فنی کرمانشاه از سایر دانشگاههای کشور به نسبت از توسعه کمتری برخورداربوده است و یکی ازاهداف بسیار مهم توسعه همه جانبه دانشگاه خواهد بود.

۲-نیاز به گفتمان فنی و حرفه ای با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه، هدف تولید پنجه های کارآمد تجارت ساز و آموزش و سوق دادن فنی و حرفه ای به سمت و سوی اشتغال زایی که متاسفانه در استان کرمانشاه کمتر دیده می شود.

۳-دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی ماموریت گراست؛ باید مقدمه ای فراهم کرد که دانشجویان به راحتی وارد بازار کار بشوند.

۴- مهارت محور باشیم؛ باید دانشگاه فنی و حرفه ای کمبود نیروهای متخصص را باید به خوبی جبران کند.

۵-توجه ویژه به فارغ التحصیلان بیکار.

۶-ایجاد نظم و انضباط وشفافیت مالی.

۷-زمینه سازی برای ارتقاء درآمدهای پایدار و افزایش بودجه اختصاصی.

۸-افزایش بودجه سهم پژوهش.

۹-تاسیس بنیاد خیرین.

۱۰-بازنگری و تقویت رشته های موجود.

۱۱-با توجه به موقعیت جغرافیایی تعامل با کشورعراق جهت جذب دانشجو که یکی از اهداف و سیاست های دانشگاه نیز میباشد.

۱۲-توسعه رشته به سمت و سوی نیاز بازار کار و فارغ التحصیلان آموزش و پرورش.

۱۳-نیازسنجی منطقه ای انجام شود.

۱۴-توسعه و توجه به رشته های بین رشته ای.

۱۵-استفاده از فن آوری با استفاده از پوست اندازی آموزش در زمینه پژوهش.

۱۶-باور کردن بنیه علمی و مهارت پروری دانشجویان.

۱۷-زمینه سازی برای ارتقاء کادر آموزشی.

۱۸-برگزاری سمینارهای بین المللی و تخصصی.

۱۹-تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با استفاده از تجارب همدیگر.

۲۰-در حوزه فرهنگی گسترش فضای شور و نشاط در دانشگاه.

۲۱-ترغیب دانشجویان به فعالیتهای فرهنگی قرآنی و مذهبی و جمعی.

۲۲-استفاده از تشکل های صنفی دانشجویان و اساتید.

۲۳-افزایش تشکل های فرهنگی.

۲۴-حمایت از نشریات دانشجویی.

۲۵-اعتماد خاص به دانشجو و استفاده از آنها در حوزه کار.

۲۶-استفاده از تخصص دانشجویان در حوزه های مختلف.

۲۷-برون سپاری خدمات رفاهی دانشجو و نظارت همیشگی برآنها.

۲۸-نشاط آور نمودن محیط خوابگاهها.

۲۹-توجه و ایجاد خوابگاههای بخش خصوصی.

۳۰-توسعه فضای ورزشی و همگانی کردن ورزش.

۳۱-زیبا سازی و محوطه سازی فضای ورودی دانشگاه با همکاری شهرداری و سایر ارگا نها.

۳۲-به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام کنگاور و سنقر

۳۳-برنامه ریزی با استفاده از فضای کاربردی آزمایشگاهها و کارگاهها.

دکتر شیرزادی خاطر نشان کردند که هرچند قدمت دانشگاه فنی و حرفه ای به سال ۱۳۴۶ برمی گردد اما در مقایسه با سایر دانشگاهها استان کمترین میزان توسعه را داشته ایم و برای رسیدن به توسعه مورد نظر باید با همت و همکاری هرچه بیشترو وقت گذاشتن به نتایج مورد نظر نزدیک شد.

وی در پایان گفت: بنده درهمین سالن امتحان کنکور دادم وبعداز فارغ التحصیلی جذب دانشگاه فنی شده ام و بیش از ۱۴ بار تاکنون تکریم و معارفه شده ام و می خواهم تجربه بیش از ۳۰ ساله خودم را در اختیار دانشگاه بگذارم و برای رسیدن به توسعه مورد نظر با تمام وجود کار خواهم کرد.از زحمات آقای کیهانی در طول این مدت نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم و به آقای دکترخدا قوت می گویم و برای ایشان آرزوی سلامت دارم.همچنین از تشریف فرمایی شورای شهر و شهرداری کرمانشاه، اداره صنعت و معدن، مدیرکل محترم آموزش و پرورش، ادارات سه گانه آموزش و پرورش، فرماندارو معاون محترم ایشان، بخشدار مرکزی کرمانشاه و نظام مهندسی کرمانشاه که همکاران خود بنده هستند.کانون کارشناسان رسمی دادگستری، صدا و سیما، نماینده امام جمعه محترم اهل تسنن در کرمانشاه، سازمان فنی و حرفه ای، بانک تجارت کرمانشاه و سایر عزیزان نهایت سپاسگزاری را دارم.

دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن سپاس از زحمات آقای دکتر کیهانی و آرزوی سلامتی برای ایشان به آقای دکتر شیرزادی به خاطر قبول کردن این مسٔولیت تبریک گفت.

وی درادامه ضمن برشمردن سیاستهای کلی دانشگاه فنی و حرفه ای در طول دوره جدید سه ساله بر رعایت کردن این سیاست ها تاکید کردند که آقای دکتر صالحی عمران به انجام دادن آنها توجه ویژه دارد.این سیاست ها شامل:

۱-استانی شدن تمام فعالیت های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، خوابگاهی و ...

۲-جذب نیروهای نخبه جوان و بومی داخلی و به عبارتی جوان شایسته.

۳- تمرکز زدایی از تهران.

در زمینه کمبود بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی باید کلیه همکاران با فعالیت جهاد گونه در زمینه تحقق این امر با همکاری سایر ارگان ها تلاش داشته باشند.

۴-سیاست کمک حداکثری دانشجو.

بکارگیری دانشجو در کار؛ درصورتی که دانشجو نتوانست انجام دهد ما آن کار راانجام دهیم.

۵-یکی دیگر از سیاست های راهبردی دانشگاه ارتقاء همه جانبه کیفیت دانشگاه با کمک شرکا است. نیاز سنجی و افزایش کیفیت و توسعه با مشارکت همه اساتید.

درپایان آقای دکتر مهدی تاکید داشتند که باید در بالابردن کیفیت برنامه های درسی، بالابردن کیفیت زندگی خوابگاهی، رفاهی، ورزشی، فرهنگی و... برای دانشجو نهایت تلاشمان را داشته باشم.