عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

برگزاری دوره آموزشی تولید و فرآوری میوه سبز زیتون آموزش نقش مهمی در موفقیت کارآفرینان جوان دارد

برگزاری دوره آموزشی تولید و فرآوری میوه سبز زیتون
آموزش نقش مهمی در موفقیت کارآفرینان جوان دارد
معاونت آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تا کنون با  برنامه ریزی های  دقیق و مطلوب جهت نمود سال جهش تولید توانسته در زمینه های اجرایی دوره های متعدد و مختلف گامهای موثری را برای متقاضیان  به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی استان فارس بردارد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس دوره آموزشی تولید و فرآوری میوه سبز زیتون طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۴ و ۲۵شهریور ماه ۹۹ برگزار شد.
خوشبختانه استقبال از این دوره های آموزشی کاملا در حد مطلوب بوده  و از سالها پیش این دوره های آموزشی برگزار می گردیده و سبب اشتغال به کار جوانان بصورت کارگاه های خود اشتغالی شده است. لازم به ذکر است امسال با شیوع بیماری کووید ۱۹ تمامی دوره های آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس بصورت کاملا مجازی(ویدئو کنفرانس ) برگزار شده است.
در دوره ی آموزشی فرآوری میوه سبز زیتون که در آن بهره برداران شرکت داشتند مطالب در دو بخش  تئوری وعملی  توسط مدرس دوره آقای مهندس تسلیم پور تدریس گردید و به روش های تهیه زیتون شور به دو شکل سنتی و صنعتی پرداخته شد.
در روش صنعتی مراحل مختلف شامل تلخی زدایی، آبشویی،  تخمیر لاکتیکی، نمک زدایی و بسته بندی تشریح شد. در این دوره  آموزشی انواع فساد های میکروبی و غیر میکروبی کنسرو زیتون نیز برای شرکت کنندگان بیان گردید.