عمومی | انجمن هسته ای ایران

مقالات برتر (جایزه شهید دکتر شهریاری) ، 24 امین کنفرانس هسته ای ایران

به منظور تشویق دانشجویان، محققان، پژوهشگران و اساتید حوزه هسته ای هر ساله همزمان با برگزاری کنفرانس سالانه هسته ای جایزه شهید شهریاری به مقالات برتر (بخش ارائه شفاهی و پوستر) تقدیم می شود.
هدف از اهدای این جایزه علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار، معرفی و ترویج زکات علم به عنوان یکی از بارزترین شاخصه‎های اخلاقی این شهید والا مقام می باشد. شهید دکتر مجید شهریاری اعتقادی راسخ به این امر مهم و اخلاقی داشت. امید است نشر علم با خلوص و بدون چشمداشت مادی در بین دانشمندان عزیز ما نهادینه شود.
فرآیند انتخاب مقالات برتر در دو مرحله انجام شد.
در مرحله اول، مقالات رسیده به دبیرخانه علمی کنفرانس توسط داوران ارزیابی شده و سپس بر اساس نمره کسب شده، تعدادی از آنها انتخاب شدند.
در مرحله دوم، در زمان برگزاری کنفرانس نویسنده مقاله (ارائه دهنده) که مقاله خود را به صورت شفاهی یا پوستر ارایه نمودند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
در روز پایانی کنفرانس و در مراسم اختتامیه نتیجه جمع بندی توسط داوران منتخب اعلام شد که 6 مقاله برتر در دو حوزه شفاهی و پوستر  عبارتند از:

1- تخمین ضرایب توزیع و پروفایل غلظت توریم (IV) در غشاهای الیاف توخالی جهت جداسازی آن از پسمان های هسته ای

2- تأثیر آلاینده های Tl ، Ca و Tm بر روی خواص سوسوزنی CsI به عنوان آشکارساز گاما

3- بررسی میزان دز رسیده به نواحی حساس سر و گردن در پروتون تراپی نازوفانکس با استفاده از کد مونت کارلو MCNPX

4- تحلیل فیزیک حاکم بر عملکرد محافظ های پلاسمایی به منظور جلوگیری از ورود امواج توان بالای میکرو موج به تجهیزات الکترونیکی و سامانه های راداری

5- مکان یابیِ ایستگاه‌های اندازه‌گیریِ یک سامانه ی هشدارِ آنیِ پرتوی

6- بررسی تاثیر ناخالصی موجود در دیواره اتاقک یونش گرافیتی براندازه گیری مطلق اهنگ کرمای هوای چشمه کبالت-60