عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: واکسن آنفلوانزا از کرونا پیشگیری نمی‌کند

دکتر سعید کشمیری در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با واحد خبر صداوسیمای مرکز بوشهر گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا تنها برای گروه‌های هدف که وزارت بهداشت تعیین کرده است توصیه می‌شود.
دکتر کشمیری با اشاره به تامین واکسن موردنیاز در کشور افزود: واکسن آنفلوانزا برای بعضی از گروه‌های هدف به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: توزیع واکسن آنفلوانزا به شکل مشترک و هم‌زمان در کشور و بر اساس سهمیه صورت خواهد گرفت که به‌محض ورود به استان در داروخانه‌های خصوصی و مراکز بهداشت توزیع‌شده تا گروه‌های هدف برای دریافت آن اقدام نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: باید به خاطر داشته باشیم که تزریق واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند و فقط این اطمینان را به ما می‌دهد که اگر در ۶ ماه آینده فردی بیمار و علامت‌دار شد، بیماری وی آنفلوانزا نیست.
دکتر کشمیری درباره واکسن کرونا نیز چنین گفت: در حال حاضر باید تا زمان اتمام مراحل تولید واکسن کرونا همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مطمئناً برای کرونا واکسنی به کشور وارد خواهد شد که تمام آزمون‌ها و مراحل تولید را به‌خوبی پشت سر گذاشته و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد، اما هنوز هیچ واکسنی همه این مراحل را طی نکرده است.



انتهای پیام/م.پ-۱۰۲۵