عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

۷۵ درصد اماکن عمومی همدان دستورالعمل بهداشتی را رعایت کردند


مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته ۷۵ درصد مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی و اماکن عمومی این استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.
به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، مهندس لیدا رفعتی اظهار داشت بازرسی از ادارات و سازمان‌ها، پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، اماکن متبرکه و مساجد، پایانه‌های مسافربری برون شهری و درون شهری، بانک‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، هتل ها و مراکز اقامتی، بیمارستان ها، داروخانه ها، مطب ها، آرامستان های شهری و روستایی، مراکز خدمات بیمه، پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت هفتگی صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در یک هفته گذشته، ۶۶ بازدید از بیمارستان ها و ۱۵ بازدید از مراکز اقامتی صورت گرفت که ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی و بیمارستان‌هایی که از آنها بازدید به عمل آمد رعایت شده بود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان اظهارداشت: همچنین از ۱۳ پایانه‌ مسافربری برون و درون شهری موجود در استان هفت مورد بررسی شدند که ۸۶ درصد آنها پروتکل‌ها را رعایت کردند.
رفعتی افزود: یک هزار و ۵۱۰ مسجد و اماکن متبرکه در این استان وجود دارد که به دنبال ۱۳۹ مورد سرکشی از این اماکن مشخص شد که ۸۲ درصد آنها به شیوه نامه های بهداشتی توجه دارند همچنین ۸۱ درصد ادارات و سازمان‌ها پروتکل‌ها را رعایت کردند.
وی ادامه داد: ۵۷ درصد آرامستان شهری و روستایی، ۵۷ درصد پاساژها، ۷۷ درصد مطب‌ها، ۷۴ درصد داروخانه‌ها، ۷۶درصد بانک ها، ۶۳ درصد نانوایی‌ها، ۶۱ درصد دفاتر پیشخوان دولت، ۶۲ درصد دفاتر پلیس + ۱۰، ۷۵ درصد رستوران‌ها، ۷۰ درصد مراکز خدمات بیمه و ۷۶ درصد فروشگاهای زنجیره‌ای به شیوه نامه‌های پیش‌بینی شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توجه داشتند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۳۱ هزار و ۲۲۲ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و اداری در این استان فعالیت دارند که به منظور مقابله با ویروس کرونا و بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از پنج‌هزار و ۷۴ مرکز و اماکن بازدید به عمل آمد.
رفعتی ادامه داد: سه هزار و ۷۶۹ واحد پروتکل‌های بهداشتی در حوزه گندزدایی و چهار هزار و ۱۱۵ واحد موضوع بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند.
وی اضافه کرد: ۳۱ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی متخلف به مرجع قضایی معرفی و ۲۲ واحد نیز در این استان پلمب شدند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ۱۹ شهریور ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است. /ب
منبع: ایرنا