عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

بیماریابی تمامی چادرها و آموزش به اسکان یافتگان با اولویت مقابله با کرونا و بیماری های منتقله ازآب و غذا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامیان، گزارش عملکرد مرکز این اداره را درخصوص حادثه زلزله ۱۷ شهریور ماه، اعلام کرد.
به گزارش وبدا، دکتر سعیدی گفت: دو تیم متشکل از کارشناسان بهداشتی شامل بیماریها و بهداشت محیط و بلایا و تیم پزشکی، ساعت هشت صبح ۱۷ شهریور ماه به محل اسکان زلزله زدگان واقع در روستای قورچای اعزام شدند.
وی افزود: بازدید میدانی از سطح روستا و بررسی وضعیت موجود، کنترل آب و امنیت غذایی،  بیماریابی تمامی چادرها و آموزش به اسکان یافتگان با اولویت برنامه مقابله با کرونا و بیماری های منتقله از آب و غذا،  شناسایی موارد مشکوک و ارجاع به محل استقرار تیم پزشکی و  حضور در اتاق پزشک و بررسی آخرین وضعیت مراجعه کنندگان از جمله اقدامات انجام شده در میان زلزله زدگان بود.
وی خاطرنشان کرد: حضور اتاق مدیر اردوگاه و کنترل وضعیت ورود و خروج و آخرین اقلام بهداشتی و سایر مواد مصرفی، نظارت بر نحوه توزیع صبحانه، مشارکت در پاکسازی محیط و هماهنگی با شهرداری رامیان و جمع آوری و انتقال زباله های تولیدی،  تهیه محلول هیپوکلریت سدیم یک درصد و انجام عملیات ضدعفونی کل محوطه و چادرها و ... جزو فعالیت های دیگر مرکز بهداشت شهرستان رامیان برای زلزله زدگان بود.
وی تصریح کرد: همچنین نصب بنر آموزشی، آموزش تمامی افراد مستقر به استفاده از ماسک و دیگر الزامات محیطی، تعیین پاکبان با عنوان همیار سلامت مجهز به کار و مخصوص برای مردم زلزله شده انجام شد.