عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

نشست مجازی اجرای طرح ارتقاء سلامت کیفیت ۳ محصول کشاورزی در استان گلستان

نشست مجازی اجرای طرح ارتقاء سلامت کیفیت ۳ محصول کشاورزی در استان گلستان، ۱۷ شهریور ماه با حضور نمایندگان دبیرخانه مشارکت های اجتماعی با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان و تعدادی از دستگاه های اجرایی استان به صورت ویبنار با خانم مهندس ملک فضلی رئیس گروه سیاست و حکمرانی بر سلامت وزارتخانه بهداشت و درمان برگزار شد.
به گزارش وبدا، این نشست به منظور کاهش میزان آلاینده ها و باقی مانده سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی در سطح عرضه در مصوبه پانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.
دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه اعلام کرد: ۸ محصول کشاورزی شامل سیب درختی، سیب زمینی، پیاز، خیار مزرعه ای، خیارگلخانه ای، گوجه فرنگی مزرعه ای، گوجه فرنگی گلخانه ای و پرتقال مورد نظر این شورا می باشد که از این میان سه محصول سیب زمینی، پیاز و پرتقال به استان گلستان واگذار شده است.
شایان ذکر است: در این نشست، کمیته های فنی و اجرایی مشخص شدند و مقرر گردید که ۳۰ درصد زمین های کشاورزی سیب زمینی، پیاز و پرتقال استان گلستان شناسایی شده و برای آنها تا پایان شهریور ماه برنامه راهبردی و اجرایی مشخص و به وزارتخانه بهداشت و درمان ارسال شود.