عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

در راستای توسعه تعاملات دانشگاهی؛ دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با حضور در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری در روز یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ضمن برگزاری جلسه هم اندیشی در راستای توسعه تعاملات بین دانشگاهی و دیدار با رییس و مدیران ستادی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، از امکانات و کارگاه های دانشکده بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با معرفی دانشگاه و بیان اهداف و ماموریت ها، گزارش کاملی از مراکز، رشته ها و اساتید هیات علمی دانشگاه ارائه نمود.

دکتر امیر حیاتی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران را برخوردار از رشته های خوب و کاربردی و مورد نیاز جامعه و اساتید هیات علمی قوی دانست و بیان داشت: واحد بین الملل دانشگاه فعال شده و از ترم گذشته دانشجویان خارجی به مجموعه دانشجویان دانشگاه اضافه شده اند و در سال تحصیلی جدید در رشته کارشناسی پیوسته رشته معماری با آزمون سراسری دانشجو می پذیریم. دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه آموزش مجازی با تمهید مقدمات عملکرد خوبی را در کشور ارائه نمود.

وی افزود: ساختارسازی حوزه اداری-مالی شروع شده و چارت استانی تثبیت شده است و معاونت پژوهشی به ساختار استان افزوده شده تا انشاءالله بتوانیم در آینده ظرفیت‌های پژوهشی را توسعه بیشتری دهیم.

حیاتی در پایان تاکید نمود: باید بتوانیم فضایی را آماده کنیم تا متناسب با شرایط، از ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد استفاده بهینه نماییم و اساتید، کارکنان و دانشجویان از منافع مشترک بهره مند شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران  نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از میزبان جلسه، بیان داشت: دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری یکی از دانشگاه‌های خوشنام کشور است که به واسطه تلاش تیم خوب مدیریتی خود، موفق عمل کرده است.

دکتر حسین کرمانیان با اشاره به سه عامل کاهش جمعیت، اضافه شدن موسسات آموزشی غیر دولتی و افزایش ظرفیت پذیرش موسسات دولتی گفت: باید آمایش دقیقی از وضعیت آموزشی در کشور اجرا گردد و اطلاعات واقعی و آگاهی برای انتخاب مراکز دانشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان داده شود. جامعه نیاز به دانشجویی دارد که کار بلد باشد و من بر این عقیده ام که دانشگاه آزاد و دانشگاه فنی و حرفه ای رسالت خود را به خوبی ایفا کرده اند. امروزه جامعه به ایده و دانش فنی نیاز دارد و دانشگاه‌ها باید در این زمینه ورود نمایند.

عضو هیات علمی و دانشیار گروه آموزشی پالایش زیستی دانشکده مهندسی انرژی و فناوری های نوین دانشگاه شهید بهشتی با بیان آماری از واحد ها، مراکز، دانشجویان، اساتید، کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد استان اظهار داشت: باید از امکانات درست استفاده شود و هدفمند و نظام‌مند کردن پایان نامه ها و رساله ها انجام شود و ظرفیت های اندیشه ورز در حوزه های مختلف دانشگاهی ورود نمایند.

وی در پایان تصریح نمود: رویکرد حل مساله و ارتباطات بین دانشگاهی به رشد مجموعه های دانشگاهی و دانشجویان کمک خواهد کرد و پیگیری موضوعات و تدوین تفاهم‌نامه در گام های بعدی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.