عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

استقبال کارکنان ستادی حوزه درمان و بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی از نذر خون



برنامه اهدای خون به منظور ترویج پویش نذر سلامتی در شرایط اپیدمی بیماری کووید ۱۹ با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سازمان انتقال خون با استقبال کارکنان ستادی حوزه درمان و بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از معاونت درمان، برنامه اهداء خون با حضور دکتر سید هادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه و با استقرار مرکز سیار خونگیری در ساختمان حافظ ( ساختمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سابق ) برگزار شد.

دکتر میرهاشمی با حضور در جمع تیم خونگیری سازمان انتقال خون ضمن خیرمقدم و تقدیر از تلاش ایشان، از همکاری سازمان انتقال خون برای دریافت خون و تولید فراورده های خونی و تعامل مناسب این سازمان با مراکز درمانی تقدیر و تشکر کرد.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نیاز بیشتر بیماران کرونایی به خون و فراورده های خونی، پویش نذر سلامتی از سوی ستاد کرونای استان تهران و پویش نذر خون از سوی سازمان انتقال خون را یک اقدام مثبت عنوان کرد و ضمن اهدای خون، خواستار حمایت اقشار مردم از پویش های سلامتی در شرایط اپیدمی امروز شد.

دکتر سید محمد رضا یثربی معاون اجرایی و رئیس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان نیز در این باره اظهار کرد: اهدای خون همیشه به عنوان یک عمل انسانی و ضامن نجات بیماران در طول سالیان مطرح بوده است و امروز و در شرایط اپیدمی بیماری کووید ۱۹ میتوان با اهدای پلاسمای خون توسط بیماران بهبود یافته از این بیماری به سایر هموطنان یاری رساند.

دکتر یثربی با اشاره به کاهش ذخایر خونی به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از خدمات درمانی نیازمند خون و فرآورده های خونی است. به همین دلیل افراد واجد شرایط اهدا خون نباید این رسم و فرهنگ خوب که نشات گرفته از فرهنگ دینی و ملی ماست، فراموش کنند.

دکتر مجید مسلمی معاون اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان تهران نیز با حضور در ساختمان حافظ و تشکر از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برگزاری این برنامه خیرخواهانه، از حضور و استقبال کارکنان ستادی حوزه بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان متولیان حوزه سلامت تشکر و قدردانی کرد.

دکتر مسلمی با اشاره به نذر خون عده ای از هموطنان در ماه های محرم و صفر، یادآور شد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ سازمان انتقال خون با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، بستر اهدای خون را مثل گذشته فراهم کرده است، به همین دلیل مردم عزیز می توانند بدون هیچ مشکلی نذر خود را ادا کنند.

برنامه اهدای خون توسط اداره امور ازمایشگاه های معاونت درمان و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری سازمان انتقال خون در روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه برگزار شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر