عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان : آموزش مهارتی اقتصادی ترین نوع آموزش است


نقدی اقتصادی ترین نوع آموزش را آموزش مهارتی عنوان کردوگفت: دانشگاه فنی و حرفه ای ، دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر و چیره دست همراه با پنجه های کارآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، «رضا نقدی» در نشستی به مناسبت هفته ملی کارآفرینی خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کاررا هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای  عنوان کردوافزود: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای بالغ بر ۱۴۰ هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در ۱۷۶ دانشکده در ۱۱۴ شهر کشور و ۳۱ استان در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به وجود دوهزارو۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در کشور اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.

وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۴دانشکده با ۴هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی ، مدرس و نیروی حق‌التدریس رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی با تاکید بر اینکه اقتصادی ترین نوع آموزش، آموزش مهارتی است ادامه داد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  با بیان اینکه ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود اضافه کرد:  از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه ها اشاره داشت وافزود: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

نقدی با بیان این مطلب که دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است اضافه کرد: در سال جدید مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است.