عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

اقدامات درمانی اورژانسی دندانپزشکی را در بارداری به تعویق نیندازید

پزشک متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اقدامات درمانی اورژانسی دندانپزشکی را در بارداری به تعویق نیندازید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر کتانه کاظمی یادآور شد: بسیاری از مادران به دلیل نا آگاهی وتصور اشتباه از مراجعه به پزشک و اقدام به درمان برای مشکلات و ناراحتی های ایجاد شده در بارداری به دلیل شرایط بیماری کووید ۱۹ و احتمال ایجاد عوارض بر روی جنین ممانعت می کنند.

دکتر کاظمی تاکید کرد: همه زنان باردار باید درصورت نیاز به اقدامات دندانپزشکی یا هر نوع اقدام درمانی مورد نیاز اورژانسی در بارداری  به پزشک متخصص همان رشته مراجعه کنند تا اقدامات درمانی با توجه به  شرایط آن ها انجام شود.

وی اظهار داشت: ضایعات و پوسیدگی های دندانی درمان نشده در بارداری جزو علایم پرخطر محسوب می شود، بنابراین بهتر است در اولین فرصت و در بهترین مرکز اقدامات درمانی به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر انجام شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه بر ضرورت مراجعه به دندانپزشک و اقدامات درمانی مورد نیاز قبل از بارداری اشاره و خاطرنشان کرد: انجام آزمایش ها و بررسی کامل هر فرد و اطمینان از وضعیت سلامت قبل از بارداری ضروری است، اما در شرایط اورژانسی نیز باید به طور حتم به پزشک یا دندانپزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین تصمیم با توجه به شرایط گرفته و از عوارض جدی ممانعت شود.