عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

دکتر فاضل در ستاد کرونا: روزانه ۱۴ بیمار کرونایی در استان گلستان بستری می شوند

ستاد کرونای استان گلستان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و روسای دستگاه های مختلف استان گلستان، ۱۳ شهریور ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه، ضمن تشکر از همکاری سازمان تبلیات اسلامی و هیات های مذهبی استان در رعایت کردن موارد بهداشتی مورد نظر ستاد کرونا در برگزاری عزاداری های دهه اول محرم گفت: در حال حاضر استان گلستان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار گرفته است.
دکتر عبدالرضا فاضل افزود: شهرستان های مراوه تپه و گمیشان در وضعیت سفید، شهرستان های کردکوی، بندرگر و رامیان در وضعیت قرمز و مابقی شهرها و شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستان های استان در زمینه کرونا، خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت با ثبات درخصوص بستری ها و میزان ترخیص در بیمارستان های استان، به وجود آمده است.
وی با اشاره به این موضوع که بیش از ۲۸۰ بیمار کرونا مثبت در استان بستری هستند، اذعان کرد: به صورت میانگین ، روزانه ۱۴ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان های استان، بستری می شوند، همچنین ۸۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۳۹ بیمار کرونایی از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: بیشترین میزان ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در میان افراد بالای ۶۰ سال در استان گلستان به ثبت رسیده است.
وی در خصوص آغاز سال تحصیلی گفت: امیدواریم در ادامه روند رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم استان، همزمان با آغاز سال تحصیلی ، همچنان شاهد رعایت موارد بهداشتی باشیم تا ان شالله در اواخر مهرماه استان گلستان در وضعیت سفید قرار بگیرد.
شایان ذکر است: در این جلسه دکتر ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دکتر کبیر جانشین رئیس دانشگاه ، گزارش مختصری درباره وضعیت بیماران، شهرها و بیمارستان های استان ، بیان کردند.
گفتنی است: در این جلسه، بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش آموزان، تاکید شد و مقرر گردید در صورت لزوم، هر گونه تصمیم جدید در این زمینه، در جلسات بعدی اتخاذ شود.