عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

جلسه کمیته دانشگاهی مدیریت ثبت سرطان تشکیل شد

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از تشکیل اولین جلسه کمیته دانشگاهی مدیریت ثبت سرطان در سال جاری خبر داد و افزود: این جلسه در بیست و هفتمین روز از مردادماه ۹۹ تشکیل شد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: در ابتدای این جلسه، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مرکز بهداشت استان گزارشی از وضعیت سیمای سرطان و الزامات ساختار برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در استان ارائه نمود.
به گفته وی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ثبت سرطان در دانشگاه، در این جلسه بر ضرورت ثبت به هنگام و دقیق داده‌های اپیدمیولوژیک مبتنی بر جمعیت برنامه ثبت سرطان و استمرار این موضوع تاکید و اهمیت مدیریت اجرایی و مراقبت‌های تعیین‌شده این برنامه مورد اشاره قرار گرفت.
جزایری افزود: در ادامه نیز نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص مسائل و موضوعات مربوطه مطرح و مقرر گردید؛ با توجه به‌ضرورت تکمیل فاز الحاقی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) که نیازمند تائید تیم فنی وزارت متبوع می‌باشد، پیگیری و هماهنگی لازم جهت تسریع این موضوع از طریق معاونت درمان صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به سیمای سرطان در استان، مقرر گردید، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه تمهیدات راهبردی جهت ایجاد بستر پژوهشی در خصوص انجام مطالعات کاربردی بر اساس دستورالعمل ابلاغی دبیرخانه کمیته کشوری ثبت سرطان اتخاذ نماید.
رئیس مرکز بهداشت استان گفت: همچنین مقرر گردید، کلیه پیشنهادات اجرایی و تمهیدات لازم در خصوص جلب حمایت خیرین و سازمان‌های همکار پیرامون انجام پروژه‌های کاربردی بر اساس سرطان‌های شایع به‌صورت استانی در کنار برنامه‌های ادغام یافته غربالگری کشوری اتخاذ گردد.
وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه، با توجه به اعلام آمادگی دبیرخانه دانشگاهی ثبت سرطان، ارائه پیشنهادات اجرایی و پژوهشی جهت اتخاذ تمهیدات مرتبط برای پیمایش جغرافیایی بروز سرطان در استان می باشد.
جزایری گفت: با توجه به مشکلات وضعیت فیزیکی و نیروی انسانی بخش رفرال انکولوژی اطفال استان مقرر گردید، تمهیدات لازم جهت انجام اقدامات مدیریتی برای بهبود کمی نیروی انسانی و بهبود فضای فیزیکی از طریق معاونت درمان صورت پذیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: انجام پیش‌بینی های لازم برای استقرار نیروی متخصص رادیوتراپی جهت فاز الحاقی مرکز آموزش درمانی هاجر(س) از طریق معاونت درمان، انجام پیگیری‌های لازم از طریق معاونت درمان با توجه به نیاز مبرم به تجهیزات تخصصی (فروزن سکشن) خدمات تخصص زنان در خصوص تشخیص سرطان، ارائه گزارش جامع از نمونه‌برداری‌های انجام‌شده بیمارستانی بر اساس دفاتر و مدارک موجود از طریق معاونت درمان با توجه به‌ضرورت مدیریت ثبت دادها، تنظیم و ارائه گزارش آخرین وضعیت اطلاعات و آمار بیماری سرطان و نوع آن‌ها از طریق دبیرخانه دانشگاهی ثبت سرطان از دیگر مصوبات اولین جلسه کمیته دانشگاهی مدیریت ثبت سرطان این دانشگاه می باشد.
جزایری گفت: همچنین در این جلسه مقرر گردید، آمار و اطلاعات بروز سرطان در کودکان طی هماهنگی دبیرخانه دانشگاهی ثبت سرطان با مرکز تحقیقات سرطان (کودکان) به‌صورت گزارش مقایسه ای در جلسه آتی ارائه گردد.