عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت روز بهورز

دکتر طاهره چنگیز رییس دانشگاه، طی پیامی، ۱۲ شهریورماه روز بهورز، را به تمامی بهورزان زحمتکش عرصه بهداشت و درمان تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

گرامی باد دوازدهم شهریورماه: روز بهورز، نام آورترین محافظ گمنام سلامت،

نظام سلامت ایران در جهان را با نام بهورز می شناسند. محافظان سلامت که از دل مردم برآمده اند، کوچه پس کوچه های روستا و همه اهالی را به نام می دانند، و سنگرهای دفاع از سلامت را نه در خانه بهداشت، که در کنج اتاقها و کومه های مردمشان می بندند. بهورزان همچون مویرگهایی که مواد غذایی و اکسیژن را با ظرافت و سخاوت در اختیار سلولهای بدن قرار می دهند، خدمات سلامت را به تک تک مردم می رسانند و تا اطمینان از دریافت خدمات تعریف شده، دست از پیگیری نمی کشند.

کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، ارتقای سواد سلامت مردم تنها نمونه هایی از دستاوردهای ارزشمند خدمات بهورزان است، که نامشان با عدالت، کارآمدی، سادگی، و در عین حال، ثبات و پیوستگی در خدمت گره خورده است.

باید به بنیانگزاران نظام نوین سلامت ایران، که خالق بهورزی بودند درود فرستاد و برای فزونی و موفقیت کسانی که قدم در این راه می نهند تا با هرس کردن و تقویت این شجره طیبه، سهمی در بالندگی و تکامل آن داشته باشند دعا کرد.

بهورزان عزیز و زحمتکش استان اصفهان! به نمایندگی از جامعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در کمال فروتنی از شما به خاطر نقش بزرگی که در کاهش بیماریها و مراقبت موثر از مردم دارید سپاسگزارم و امیدوارم سلامتی و شادکامی جاودان کمترین پاداشی باشد که خدای مهربان در برابر خدمت مستمر شما به خلق او نصیبتان می فرماید.