عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام

تقدیر و تشکر رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام از عزاداران حسینی

تقدیر و تشکر رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام از عزاداران حسینی

۷۰ درصد از مردم منطقه جام پروتکل‌های بهداشتی را در ایام عزاداری و سوگواری دهه اول محرم رعایت کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:از مردم شریف منطقه جام که در ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تشکر و قدردانی می کنم.

به گزارش خبرگزاری وبدا جام، دکتر محمد افکار ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت:خوشبختانه طی بازدید هایی که از هیئت های عزاداری شهرستان داشتیم انسجام و وحدت توسط مردم برای رعایت دستورالعمل ها دیده شد که قابل تقدیر است و حدود ۷۰ درصد از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و این نشان از فهم و درک صحیح آنها از شرایط می باشد.

وی افزود:شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آتشی در دل انسان های آزاده برانگیخته است که هیچگاه خاموش نمی شود و برگزاری آئین های و مراسم باشکوه و میلیونی در جای جای جغرافیای جهان اسلام و برپائی خیمه عزای حسینی در سراسر گیتی را به یک رسم و سنت همه ساله درایام محرم الحرام تبدیل کرده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به اینکه بینش و رفتار مردم در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار تاثیر گذار و مهم است تاکید کرد: رعایت دستورالعمل ها توسط مردم باعث دلگرمی و ایجاد نشاط در بین کادر درمان و پزشکی می شود و لذا باید به این مسئله توجه زیادتری داشته باشیم.

دکتر محمد افکار با ابراز تاسف از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بعضی از افراد بیان کرد: علیرغم اینکه با رسم ادب و برخورد محترمانه تذکرات لازم به عزاداران حسینی داده می شد متاسفانه بعضی از افراد با توجه به تذکر مکرر کارشناسان بهداشت در ایام عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند و در بعضی از هیئت ها دسته روی انجام شد.

وی تصریح کرد:همکاری، همراهی و مراقبت از یکدیگر توجه و احترام به سلامت افراد در شرایط فعلی باید همواره مورد توجه باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:از همراهی و همکاری مردم شریف شهرستانهای تربت جام و صالح آباد ائمه جمعه و جماعات روحانیون فرماندار و معاونین دادستان و رییس دادگستری فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان و همه مسئولین دستگاهای اجرایی و از خدمات، تلاش ها و مجاهدت های کادر بهداشت و درمان در شرایط کرونایی تقدیر و تشکر می کنم.
با توجه به ابعاد گسترده پیامدهای ویروس کرونا نیازمند هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی و مردم و ارتقاء روز افزون فرهنگ سلامت هستیم.

دکتر محمد افکار بیان کرد: شرایط تربت جام زرد است و متاسفانه تاالان تعداد ۱۰۳ بیمار مبتلا به ویروس کروناجان خود را از دست داده اند.

وی افزود:از مجموع مراجعان به مراکز درمانی هزار ۹۹بیمار آزمایش آنان به ویروس کرونامثبت بوده ودرحال حاضر تعداد ۱۱ بیمار در بخش عفونی بیمارستان سجادیه بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کرده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: ازمردم شریف منطقه جام
در خواست می کنم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای مقابله به ویروس کرونا به کادر بهداشت و درمان کمک کنند.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام