عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کرونا در چهارمحال و بختیاری رکورد زد، مثبت شدن تست ۲۹ بیمار بستری در مراکز درمانی استان

وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۲۹ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی عنوان کرد: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۶۱ نفر می باشد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون بار و شیوع بیماری در استان بسیار بالاست، اضافه کرد: هر گونه تجمع و دورهمی باعث افزایش شیوع بیماری می‌شود.
وی یادآور شد: مسئله‌ چشمگیر در روزهای گذشته که البته نشانه سهل‌انگاری هم هست چرخش خانوادگی بیماری کرونا است.
دکتر شیرانی بیان کرد: متاسفانه افرادی که ابتلای آن‌ها به کرونا مثبت تشخیص داده می‌شود مراعات پروتکل‌های بهداشتی در مراودات خانواده را نمی‌کنند، لذا باعث ابتلا تعدادی از افراد خانواده خود به بیمار ی می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه برخی بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند، رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی نمی‌کنند و این امر باعث پخش ویروس یا بیماری در اطرافیان می‌شود که گاها اثرات بسیار بدی به دنبال دارد، افزود: ممکن ویروس کرونا در بسیاری از افراد، بیماری سبک یا بدون علامتی ایجاد کند، ولی در افراد دیگر که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند یا سن بالایی دارند و بعضا حتی در افراد سالم، بیماری شدید با عوارض و عواقب جبران ناپذیر ایجاد کند.