عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

انجام ۹۲۹ مورد بازدید از هیات‌های عزاداری چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از انجام ۹۲۹ مورد بازدید از هیات‌های عزاداری استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در بخش خبری ۲۰ صداوسیمای مرکز استان افزود: در حال حاضر ۱۶ استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۲ استان دیگر نیز در وضعیت هشدار هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان در وضعیت هشدار قرار دارد، ادامه داد: در هفته‌های گذشته در همه شهرستان‌های استان موارد مثبت بیماران سرپایی، بستری و مواردی از فوت شاهد بودیم که نشان می‌دهد وضعیت شهرستان‌ها قرمز است.
وی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم و عزاداری‌ها ابلاغ شد، عنوان کرد: تعداد هیات‌ها و تکایا که توسط کارشناسان بهداشت محیط شناسایی شدند ۱۳۰۰ هیات هستند که ۹۲۹ مورد بازدید از این هیات‌های عزاداری انجام گرفته است.
جزایری خاطرنشان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد طی ۵ شب گذشته ۸۳ درصد هیات‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، رعایت در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی بود لذا از روستاییان عزیز تقاضا داریم هر چند جمعیت محدود است اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مد نظر داشت باشند، مراسم را در فضای باز انجام دهند و حداقل زمان را برای این مراسمات در نظر بگیرند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۴۶۰ هیات عزاداری در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی استان ثبت نام کرده‌اند.
وی یادآور شد: براساس یک سنت دیرین و قدیمی معمولا در تاسوعا و عاشورا حسینی افرادی که در سایر نقاط کشور ساکن هستند به زادگاه خود بازمی‌گردند، برآورد می‌شود معادل جمعیت چهارمحال و بختیاری در خارج از استان ساکن باشند.
جزایری به مصوبات بیست و یکمین ستاد استانی مقابله با کرونا اشاره و تصریح کرد: یکی از این مصوبات ارسال پیامک برای شهروندان است، مبنی بر اینکه اگر مسافران هر چه سریع‌تر استان را ترک نکنند خودرو آن ها به مدت ۱۰ روز توقیف می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بررسی‌ها نشان داده است پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی شهرکرد به خوبی رعایت شده است، گفت: امید است با عنایت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد عزاداری‌های باشکوه باشیم.