عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

به بهانه گرامیداشت هفته دولت / نگاهی گذرا به برخی از دستاوردهای حوزه امور دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

راه اندازی و تجهیز سالن سلامت دانشگاه سلمان فارسی کازرون

در سال ۱۳۹۸ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال، سالن سلامت دانشگاه سلمان فارسی کازرون تجهیز و راه‌اندازی گردید. این سالن علاوه بر ارایه خدمات به دانشجویان، به ارایه خدمات به کارکنان و اعضا هیئت علمی دانشگاه نیز می‌پردازد. از جمله وسایل خریداری شده برای سالن سلامت دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌توان به مواردی مانند کف پوش سالن ورزشی، آیینه‌کشی سالن، دستگاه تردمیل، کیسه بوکس، فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، دستگاه لت بدنسازی، دمبل و وزنه‌های مختلف، هالتر به تعداد وزنه‌های مختلف و... اشاره کرد.

افزایش ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی

از جمله چالش‌های پیش‌روی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در طول سنوات گذشته، مشکل در تامین خوابگاه‌های دانشجویی بوده است. با هدف کاهش و برطرف نمودن این مشکل، در سال ۱۳۹۸ ضمن مذاکره با یکی از خیّرین محترم، جناب آقای دکتر مهبودی، کار احداث خوابگاه دانشجویان دختر این دانشگاه آغاز گردید. علاوه بر آن طی سال‌های گذشته، افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در دستورکار قرار گرفته است. در مهرماه ۹۸ تعداد ۶ خوابگاه خودگردان جهت اسکان دانشجویان آماده شد که این خوابگاه‌ها با تلاش دانشگاه تهیه و با نوسازی، جهت اسکان دانشجویان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت. ظرفیت پیش بینی شده ی این خوابگاهها در مجموع ۴۰۰ نفر است که ظرفیت خوابگاه دختران ۲۸۰ نفر و ظرفیت خوابگاه  پسران ۱۲۰ نفر می باشد.

مذاکرات با یک بهره بردار جهت ساخت خوابگاه دانشجویی و معرفی ایشان به همراه مدارک مرتبط به صندوق رفاه دانشجویان برای معرفی به بانک عامل جهت گرفتن وام برای آغاز عملیات عمرانی از دیگر اقداماتی بوده که برای تامین خوابگاه‌های مورد نیاز دانشگاه دنبال شده است.

تجهیز و راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

صنعتی کردن آشپزخانه دانشگاه با هزینه‌ای معادل۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۷ریال در سال ۹۸ از جمله اقداماتی بود که در راستای ارتقای خدمات حوزه‌ی تغذیه دانشجویی صورت گرفته است. از جمله وسایلی که برای صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه خریداری شده است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: کباب‌گیر کابین دار با قابلیت۸۰۰ سیخ در ساعت، کباب پز اتوماتیک ریلی با قابلیت پخت ۱۰۰۰سیخ در ساعت، چرخ گوشت ۴۲مبله ۳فاز، خلال کن با قابلیت ۳۰۰ کیلو در ساعت، ترولی نگهداری سیخ با درب، دیگ اتوماتیک خورشت ۲۵۰ لیتری، سیخ‌شوی سه فاز با قابلیت شستشوی ۹۰۰سیخ در ساعت، دستگاه پوست‌کن سیب‌زمینی با قابلیت ۴۰۰کیلو در ساعت، دیگ اتوماتیک برنج ۲۵۰ لیتری، دم‌کن گازی گرم و مرطوب ۱۰ خانه ۳ جداره، منقل ۵/۱متری، پیاز پوره‌کن با قابلیت ۳۰۰ کیلو در ساعت، ترولی حمل کباب سیخ شده، ماشین ظرفشویی مخصوص سلف‌شور مدل ۱۸۰ سبد و...