عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

فوت نوزدهمین بیمار فسایی بر اثر کرونا در شیراز/ افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان فسا به ۱۹۶۶ نفر/لزوم حذف پارک نشینی و استفاده از ماسک در بیرون از منزل خصوصا جوانان و کودکان جهت مراقبت از سالمندان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: این بیمار در یکی از بیمارستانهای شیراز بستری و تحت درمان بوده است، که متاسفانه علیرغم تلاش کادر درمانی درگذشت و با توجه به اینکه محل زندگی این بیمار در شهرستان فسا می باشد، جزو آمار درگذشتگان دانشگاه علوم پزشکی فسا ثبت گردید.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر جلال کریمی بیان کرد: تعداد موارد مثبت مبتلا به کرونا در شهرستان فسا تا ۳ شهریورماه به ۱۹۶۶ نفر رسیده است که از این تعداد مبتلا تاکنون ۱۵۹۰ نفر بهبودی قطعی یافتند و متاسفانه تعدادی از مبتلایان، در وضعیت بدحال و وخیم می باشند .

وی افزود: مردم هر گونه علایم بیماری، تب و تنگی نفس و ... را جدی بگیرند و به پزشک یا کلینیک بیماریهای حاد تنفسی مراجعه نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر ضرورت مراقبت از سالمندان و کودکان در برابر ویروس کرونا از مردم درخواست کرد:از پارک نشینی های خانوادگی شبانه، تجمعات، دورهمی و میهمانی های خانوادگی خودداری نموده و از تردد بدون ماسک در سطح شهر و فروشگاهها و برنامه های مذهبی و عزاداریهای ایام محرم و صفر پرهیز نمایید.

دکتر کریمی اضافه کرد: استفاده از ماسک در بیرون از منزل خصوصا توسط جوانان و کودکان جهت مراقبت از سالمندان ضروری است .

وی ادامه داد: جوانان با جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب انتقال ویروس و درگیر شدن سالمندان و کودکان و گروه های پرخطر نشوند.