عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

جلسه ستادی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دراستان برگزار شد

هم زمان با سالروز ابلاغ طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از سوی مقام عالی وزارت جلسه توجیهی آموزشی در خصوص (( طرح هر خانه یک پایگاه سلامت )) در مرکز بهداشت استان در مورخ ۲ مرداد برگزار گردید.
در این جلسه مدیر گروه آموزش سلامت استان با اشاره به اینکه سلامت حق و مسئولیتی همگانی است بر لزوم توانمندسازی جامعه و مردم برای مشارکت در مراقبت در سلامت خود، خانواده و جامعه تاکید کردند.
ایده هر خانه یک پایگاه سلامت به دنبال مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین ، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانه های کشور است . در این برنامه، در هر خانواده یک نفر به عنوان (( سفیر سلامت خانواده)) آموزش دیده و برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه توانمند می شود که امر آموزش و توانمند سازی سفیران سلامت خانواده ، توسط تیم سلامت در واحدهای ارائه خدمت صورت می گیرد. با توانمندسازی مردم می توان صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها را شاهد بود.
در ادامه کارشناسان آموزش سلامت استان با اشاره به ضرورت و اهمیت برنامه خودمراقبتی، سوابق این برنامه و برنامه ی داوطلبان سلامت در استان بر ادامه این روند، تغییرات ایجاد شده و لزوم مشارکت کلیه گروه ها و واحدهای استانی اشاره کردند.