انتشار مقالات چهارمین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناختی
مقالات چهارمین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناختی در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۹۹ در پایگاه سیویلیکا نمایه و منتشر شد. این رویداد در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ توسط انجمن روانشناسی تربیتی ایران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار شده است.در این رویداد ۲۸۵ مقاله شامل ۲۸۵ صفحه ارائه شده است.بر اساس تحلیل اولیه انجام شده، مقالات این دوره از کنفرانس عمدتا در موضوعات زیر ارائه شده است:
- دانش آموزان
- یادگیری
- پیشرفت تحصیلی
- انگیزش تحصیلی
- تاب آوری
- دانشجویان
- کارکردهای اجرایی
- هوش معنوی
- دانش آموزان.
- دانش آموز
لیست و عناوین مقالات نمایه شده از چهارمین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناختی به صورت زیر می باشد:
۱. پیش بینی رابطه ی بین تجربه ی یادگیری دانش آموزان پسر و خودکارآمدی معلمان دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۹۸
۲. نقش بازخورد شایستگی، تعامل ارتباطی، اشتیاق و حمایت خودمختاری معلم در انگیزش درونی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان میاندوآب در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۹۸
۳. طراحی الگوی یاددهی و یادگیری در ابعاد گوناگون نظری و عملی بر اساس الگوی فراشناخت
۴. رابطه هوش معنوی، انگیزش درونی وخود کارآمدی دانشجویان
۵. مقایسه بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دختر ورزشکار و غیر ورزشکار پایه ششم شهرستان آق قلا
۶. نقش معلم در پرورش یادگیرندگان
۷. تجربه زیسته برنامه درسی پنهان اخلاق دانش آموزان پایه ششم
۸. بررسی رابطه زورگویی و شادکامی در دانشجویان
۹. پیامدهای خوشبینی تحصیلی دانش آموزان
۱۰. ارزیابی محتوای برنامه درسی پیش دبستان
۱۱. اثربخشی آموزش فراشناخت بر خودناتوان سازی تحصیلی، عزت نفس و هیجانات تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کامیاران
۱۲. مقایسه ی شیوه های فرزند پروری و سلامت روان نوجوانان دختر و پسر مدارس منطقه ۱۵ شهر تهران
۱۳. بررسی رابطه بین سبک های تفکر و مولفه های هویتی با خلاقیت در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق
۱۴. بررسی تاثیر به کارگیری نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر کیفیت یادگیری علوم تجربی
۱۵. پیش بینی رضایت شغلی، حمایت اجتماعی ادراک شده و فرسودگی شغلی بر اساس هوش هیجانی معلمان مدارس استثنایی
۱۶. اثر بازی تخته ای بر حافظه فضایی کودکان دبستانی با نشانگان داون
۱۷. تاثیر روش فرنالد بر اختلال دیکته و نارساخوانی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
۱۸. بررسی رابطه ی پنج عامل بزرگ شخصیت در انسان با سازگاری دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان طبس
۱۹. تاثیر آموزش مدیریت والدین بر اضطراب و بیش فعالی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر سیرجان
۲۰. بررسی رابطه باورهای انگیزشی خود کارآمدی و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع اول متوسطه شهر دهدشت
۲۱. تاثیر آموزش سیار در محیط مشارکتی از طریق یادگیری کافی
۲۲. اثر بخشی آموزش مبتنی برمدل هوش گاردنر بر ادراک دیداری-حرکتی در کودکان پیش دبستانی
۲۳. تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر پروژه ارورا بر توانایی تحلیلی، خلاقانه و عملی در دانش آموزان پسر مقطع چهارم و پنجم دبستان ناحیه دوم شهر کرمان
۲۴. تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر پروژه ارورا بر درگیری تحصیلی در دانش آموزان پسر مقطع چهارم و پنجم دبستان ناحیه دوم شهر کرمان
۲۵. بررسی رابطه بولینگ(قلدری) با هوش هیجانی و هوش عمومی
۲۶. مقایسه باورهای فراشناختی، افکار اضطرابی و راهبردهای مقابله ای در دو گروه از دانشجویان بهنجار و مبتلا به اضطراب اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان
۲۷. بررسی رابطه عوامل شادکامی مدارس وسلامت روانی دانش آموزان
۲۸. آرزوهای شغلی در کودکان، نوجوانان، بزرگسالان
۲۹. یادگیری سیار از نظریه تا عمل
۳۰. اثر بخشی رفتاردرمانی دیالکتیک بر مشکلات خواب و بازشناختی هیجانی کودکان ۱۲-۸ سال مبتلا به اختلال بی نظمی خلق اخلالگر
۳۱. یادگیری سیار ویادگیری الکترونیکی؛ شباهت ها و تفاوت ها
۳۲. نقش میانجی گری کارکردهای اجرایی در رابطه الگوهای والدینی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره ی اول متوسطه
۳۳. پیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و عشق به یادگیری در دانشجویان دانشگاه پیام نور
۳۴. اثر بخشی بازی درمانی گروه ی با رویکرد شناختی- رفتاری بر افسردگی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
۳۵. اثربخشی قصه درمانی بر اضطراب دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان سیرجان
۳۶. مقایسه تاثیر دو روش آموزش به شیوه بازی وسنتی بر انگیزه ریاضی دانش آموزان
۳۷. ارزیابی پژوهش های ایرانی درحوزه آموزش ریاضی دوره پیش دبستانی
۳۸. اثربخشی مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی و شادکامی کودکان کار
۳۹. اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر عزت نفس عمومی، اجتماعی، خانوادگی و تحصیلی در کودکان کار
۴۰. اثربخشی مدیریت والدین بر تاب آوری و سازگاری در خانه (مطالعه موردی:کودکان شهر سیرجان)
۴۱. مقایسه هوش معنوی، هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی بین دانشجویان الهیات و فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
۴۲. نگاهی بر یادگیری تحول گرا در بافتهای گوناگون
۴۳. نقش مولفه های باورهای انگیزشی درونی وبیرونی در مهارت های تحصیلی خواندن، ریاضی و تفکر انتقادی دانش آموزان
۴۴. آموزش کارکردهای اجرایی گرم به دانش آموزان در مدارس عادی :طراحی بسته آموزشی
۴۵. طرحواره های هیجانی و سبک های دلتنگی با استحکام من در نوجوانان دختر شهر نسیم شهر
۴۶. رابطه بین خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه اسلامشهر
۴۷. اثربخشی بازی درمانی بوسیله شطرنج بر عزت نفس دانش آموزان دبیرستانی پایه نهم دبیرستان خواجه نصیرالدین طوسی (ره)
۴۸. بررسی رابطه بین سبک های یادگیری( هم گرا،واگرا،جذب کننده و انطباق دهنده) و منبع کنترل درونی وبیرونی با اهمال کاری تحصیلی
۴۹. بررسی رابطه ابعاد خودمدیریتی و هوش هیجانی با خودتنظیمی در کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر اصفهان
۵۰. مقایسه تنیدگی و تاب آوری در کودکان بیش فعال وعادی
۵۱. بررسی تاثیر قصه گویی بر حافظه فعال و یادگیری مفاهیم علوم تجربی در کودکان پیش دبستانی
۵۲. اثربخشی آموزش مدیریت استرس بر سخت رویی دانش آموزان پسر دوره دوم ابتدایی
۵۳. تعامل شناخت و عاطفه در یادگیری
۵۴. بررسی میزان برخورداری نوجوانان افغانی از مهارت های زندگی
۵۵. مدل یابی رابطه روش تدریس معلم و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان با میانجی گری مدیریت کلاسی
۵۶. بررسی رابطه یادگیری مغزمحور با مولفه های خودارزشمندی در دانش آموزان دبستان فروغ شهرمبارکه استان اصفهان
۵۷. روش های شکل دهی رفتار فردی با تغییر عادت ها از منظر ثقلین
۵۸. تاثیر قصه گویی بر مهارت حلمساله و کنترل خشم در کودکان ۸ تا ۱۰ سال شهر تهران
۵۹. بررسی ارتباط بین جهت گیری دینی و صبر با بهزیستی روانی در فرزندان شاهد و ایثارگر
۶۰. بررسی رابطه خوش بینی تحصیلی و تاب آوری تحصیلی با اشتیاق تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر مهاباد
۶۱. پیش بینی پرخاشگری کودکان براساس شیوه های فرزندپروری و کمال گرایی والدین
۶۲. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی در کودکان دارای مشکلات خواندن: مطالعه ی مروری بر پژوهش های مرتبط
۶۳. رابطه سبک یادگیری وسبک تفکر با انگیزه پیشرفت در دانشجویان دانشگاه پیام نور بیرجند
۶۴. بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر گرگان
۶۵. اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر پرخاشگری و سازگاری فردی دانش آموزان
۶۶. بررسی رابطه مهارت های خواندن و انگیزه پیشرفت تحصیلی با باورهای مختل در دانش آموزان
۶۷. بررسی تاثیر مداخلات روانشناختی و آموزشی خانواده محور بر میزان مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی - نقص توجه
۶۸. آموزش مهارتهای زندگی بر بهبود پرخاشگری دانش آموزان دختر سنین دبستان شهر سیرجان
۶۹. اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
۷۰. بررسی تاثیر بازیدرمانی بر بهبود پردازش هیجانی، تکانشگری و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری
۷۱. کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری از راه آموزش بازآموزی اسنادی، تنظیم هیجانی و حل مسئله شناختی- اجتماعی
۷۲. بررسی رابطه بین سبکهای دلبستگی و ویژگیهای شخصیتی با مشکلات روانشناختی دانش آموزان
۷۳. سنجش کیفیت تدریس اساتید در رفتارهای یادگیری مشارکت جویانه دانشجویان
۷۴. teaching executive function skills on anger management among primary school boys of Tehran city
۷۵. اثربخشی آموزش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاه ی بر خودکارآمدی و سرمایه روان شناختی در دانش آموزان دختر ۱۶ تا ۱۸ سال
۷۶. مقایسه امید، انگیزش پیشرفت تحصیلی و خود پنداره تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص
۷۷. پیش بینی عزت نفس بر اساس سبک های یادگیری در دانش آموزان پایه ابتدایی شهرستان بوکان
۷۸. رابطه تفکر خلاق با سبک های یادگیری در دانش آموزان پسر پایه هفتم
۷۹. مقایسه علائم بالینی کودکان بر اساس سبکهای فرزند پروری مادران دارای کودکان پسر ۷ تا ۱۲ سال شهرستان ساوه سال ۹۷-۹۸
۸۰. اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش پرخاشگری در دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول
۸۱. تعیین نقش عملکرد خانواده بر هویت یابی، سلامت روان و پیشرفت تحصیلی نوجوانان سنین ۱۱ تا ۱۸ ساله پسر شهر کرج
۸۲. بررسی وظایف نظام آموزش و پرورش در امر تربیت دینی و شناخت آسیب های آن
۸۳. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر مشکلات درونی سازی شده کودکان با اختلال طیف اتیسم
۸۴. بررسی تاثیرات یادگیری مغزمحور بر انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر روستای جاغرق
۸۵. بررسی رابطه ساده و چندگانه هوش معنوی و بخشش با سازگاری اجتماعی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
۸۶. اثربخشی برنامه مدارس مروج سلامت بربهداشت روان و خودکارآمدی دانش آموزان مدارس متوسطه اول
۸۷. شیوه های نوین آموزش و لزوم پرداختن به هوشهای چندگانه
۸۸. نقش سبکهای شناختی، شیوه های حل مسئله و یادگیری خودراهبر بر تفکر انتقادی دانش آموزان
۸۹. اثربخشی آموزش یادگیری مغزمحور بر راهبرهای فراشناختی، تفکر واگرا و کارکردهای اجرایی دانش آموزان
۹۰. بررسی تاثیر تقویت قابلیت های پایه هیجان کارکردی بر رفع ناتوانی یادگیری دانش آموزان
۹۱. بررسی رابطه هوش معنوی و بهزیستی روانشناختی بر شادکامی دانشجویان دارای والده
۹۲. رابطه سرسختی روانشناختی و عدم تحمل ناکامی با امید به زندگی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم
۹۳. پیش بینی هیجان های تحصیلی مثبت و منفی بر اساس الگوی سه عاملی و پنج عاملی شخصیت
۹۴. بررسی ادراک دشواری تکلیف، ارزش تکلیف و ادراک توانایی خویشتن با عملکرد ریاضی و اضطراب امتحان ریاضی
۹۵. اثربخشی آموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی رفتاری بر اضطراب امتحان دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
۹۶. تاثیر آموزش یادگیری مشارکتی از طریق روش یادگیری سیار بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی در درس علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه هفتم دوره متوسطه شهر کرمانشاه
۹۷. اثربخشی بازی درمانی گروهی بر احساس تنهایی و پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی
۹۸. بررسی تاثیر تمرینات توجه انتخابی بر افزایش دقت و سرعت تمرکز در دانش آموزان بیش فعال (نقص توجه) مقطع ابتدایی سال تحصیلی ۹۷-۹۸
۹۹. رابطه بین خودناتوانسازی تحصیلی و تمایل به اعتیاد در دانش آموزان پسر دبیرستانی قم
۱۰۰. پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانشجویان بر اساس عدالت آموزشی در دانشگاه بوعلی سینا همدان
۱۰۱. اثربخشی آموزش خودشفقت ورزی بر ادراک شایستگی اجتماعی، فیزیکی و شناختی دانش آموزان بدسرپرست
۱۰۲. رابطه بین سبک رهبری و ترس از ارزیابی منفی معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر شیراز
۱۰۳. بررسی اثرگذاری تفاوت های فردی بر میزان موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه اول شهر ساری ناحیه ۲
۱۰۴. رابطه مولفه های هیجان خواه ی با کمرویی و ترس از صمیمیت در دختران متوسطه اول
۱۰۵. بررسی روابط ساختاری پنج عامل شخصیت، تیپهای زمانی، فرسودگی تحصیلی، رضایت از مدرسه با رضایت از زندگی دانش آموزان
۱۰۶. رابطه مولفه های کارکردهای اجرایی با سازگاری هیجانی دانش آموزان
۱۰۷. مقایسه حافظه بصری و توجه انتخابی دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری
۱۰۸. اثربخشی آموزش توان بخشی حسی به والدین کودکان درخودمانده بر بهزیستی روانشناختی آنها در شهر یاسوج
۱۰۹. تاثیر آموزش وپرورش پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان چندپایه دوره ابتدایی
۱۱۰. مقایسه آگاهی از راهبردهای فراشناختی خواندن در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص
۱۱۱. بررسی مکانیسم های دفاعی دربین دانش آموزان مبتلا به افسردگی، اختلال های اضطرابی و دانش آموزان عادی با مساعدت مشاورین مدرسه
۱۱۲. سبکهای فرزند پروری با سبکهای تفکر و سبکهای حل مسئله در اصلاح و تغییر رفتار کودکان ۶ تا ۱۲ ساله
۱۱۳. بررسی نقش تحلیلی شخصیت خوددوستدار و تاب آوری با شادکامی در اصلاح و تغییر رفتار دانش آموزان تیزهوش ۱۶تا ۱۸ ساله شهر اهواز
۱۱۴. پیشایندهای اشتیاق تحصیلی دانش آموزان
۱۱۵. بررسی نقش مشاور مدرسه در برنامه جامع مشاوره مدرسه براساس الگوی ملی ASCA
۱۱۶. اثربخشی آزمون راهبردهای برنامه ریزی عصبی- کلامی بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه در شهر همدان
۱۱۷. اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر اهمال کاری تحصیلی و مولفه های آن
۱۱۸. پیش بینی عملکرد جنسی بر اساس سبک های دلبستگی و طرحواره های ناسازگار اولیه در دانشجویان متاهل
۱۱۹. اثربخشی مدل روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت برافزایش سطح توانمندی کودکان مقطع دبستان
۱۲۰. تاثیر آموزش از راه دور مبتنی بر فناوری موک (MOOC) بریادگیری مادام العمرو مولفه های آن در دانشجویان
۱۲۱. رابطه سبک های فرزند پروری والدین و مولفه های پرخاشگری نوجوانان
۱۲۲. معرفی مدلی مفهومی از کلاس حامی روابط اجتماعی کلاس به مثابه الگویی برای آموزش مطالعات اجتماعی
۱۲۳. مقایسه اثربخشی مداخلات شناختی - انگیزشی و مدیریت استرس بر درگیری تحصیلی، اشتیاق تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
۱۲۴. بررسی اقدام پژوهی تغییر چیدمان میز صندلی دانش آموزان پایه دوم و سوم دبستان
۱۲۵. بررسی رابطه ی تعارض دانش آموزان پسر با والدین و نحوه ی سازگاری آنان
۱۲۶. مقایسه هویت تحصیلی، شیوه های یادگیری و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های تیزهوش، نمونه دولتی و عادی شهر اردکان
۱۲۷. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر استرس و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
۱۲۸. بررسی مکاتب و نظریه های یادگیری و کاربرد آنها برای مدرسان آموزش عالی
۱۲۹. اثربخشی مهارت برقراری ارتباط موثر بر اضطراب دانش آموزان دختر متوسطه اول
۱۳۰. بررسی پیشایندهای شناختی و اجتماعی اهمال کاری تحصیلی
۱۳۱. طراحی و تدوین الگوی آموزشی مبتنی بر رویکرد ساختن گرایی با هدف توسعه مهارتهای خود نظم دهی کودکان مبتلا بهADHD
۱۳۲. بررسی رابطه بین هوش معنوی با وظیفه شناسی و تجربه پذیری در کارکنان مرکز آموزش مخابرات نیروی زمینی ارتش
۱۳۳. بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی با هوش هیجانی در دانش آموزان تیزهوش متوسطه دوم شهر تهران
۱۳۴. مطالعه مروری مداخله از طریق همسالان در کودکان همراه با مشکلات رفتاری
۱۳۵. نقش توانایی های شناختی و سامانه های مغزی رفتاری در پیش بینی رفتارهای پرخطر دانش آموزان
۱۳۶. نقش مهارت های کوانتومی و سبک مدیریت تعارض مدیران در پیش بینی دگرگون سازی شغلی معلمان
۱۳۷. بررسی شیوع رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان دختر شهر شیراز در سال ۱۳۹۶
۱۳۸. تحول اولیه کودکی راهبردی برای تحول پایدار و توسعه عدالت آموزشی
۱۳۹. تاثیر روش آموزش والدین با رویکرد آدلری بر خودکارآمدی کودکان ناتوانیهای یادگیری
۱۴۰. بررسی نقش تربیتی محبت بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه هانریش پستالوژی و ملا احمد نراقی
۱۴۱. مقایسه سلامت روان و تاب آوری در کودکان کار و کودکان عادی ساکن شهر تهران
۱۴۲. مشکلات دانش آموزان کم توان ذهنی در مدارس استثنایی از دید مربیان آنها : پژوهش کیفی پدیدار شناسی
۱۴۳. مقایسه اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
۱۴۴. آزمون تصویری فرم A خلاقیت تورنس: نقدی بر نمره گذاری و اجرای آزمون در ایران
۱۴۵. بررسی ارتباط بین ذهن آگاهی و آگاهی فراشناختی در دانشجویان کارشناسی
۱۴۶. بررسی نقش ذهن آگاهی در عملکرد تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی
۱۴۷. بررسی اثربخشی روشهای تدریس مبتنی برخلاقیت برخلاقیت شناختی، خلاقیت هیجانی
۱۴۸. رشد خلاقیت در کودکان پیش از دبستان و محیط های مجازی ترسیم نقاشی
۱۴۹. مقایسه کارکردهای اجرایی بازداری، بهروزرسانی و انتقال در دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD)و دانش آموزان مبتلا به اختلال کندگامی شناختی (SCT)
۱۵۰. تفاوت های فردی کودکان تحت مراقبت در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی
۱۵۱. بررسی تاثیر داستانهای قرانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان ۴ تا ۶ ساله از دیدگاه روانشناسی تربیتی
۱۵۲. اثر بخشی بازی درمانی گروه ی با رویکرد شناختی رفتاری بر کمرویی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۵۳. ارزیابی توانایی های شناختی دانش آموزان با نقص توجه- بیش فعالی
۱۵۴. اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر نافرمانی مقابله ای دانش آموزان ابتدایی
۱۵۵. مقایسه الگوهای مختلف طراحی آموزشی در یادگیری کتب علوم دبستان در منطقه ۳ کرج
۱۵۶. تاثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر توجه و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان قائمشهر
۱۵۷. بخشی آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر بر خودکارآمدی دانش آموزان متوسطه اول
۱۵۸. رویکردهای سنتی و نوین در سنجش یادگیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
۱۵۹. تعیین اثربخشی بازی درمانی بر کنترل پرخاشگری کودکان پسر مقطع پیش دبستانی
۱۶۰. بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت با اهمال کاری تحصیلی با متغیر واسطه ای راهبردهای یادگیری خود تنظیمی
۱۶۱. آموزش و یادگیری مبتنی بر کنترل درونی
۱۶۲. بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر توانمندسازی روانشناختی دانش آموزان متوسطه
۱۶۳. یادگیری سیار در عصر جدید
۱۶۴. بررسی رابطه کیفیت زندگی در پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی
۱۶۵. بررسی اثربخشی روش آموزشی تحلیل رفتار کاربردی (ABA) بر بهبود نشانه های اختلال اتیسم در کودکان
۱۶۶. تاثیر بازتوانی شناختی رایانه ای برعملکرد حافظه کاری و حل مسئله بین فردی در جوانان تحصیل کرده با اختلال تمرکز و توجه
۱۶۷. واکاوی آموزش مغز محور ره یافتی نو در یادگیری مادام العمر
۱۶۸. سنخ شناسی سازگاری بین یادگیری مغز محور و رشد استدلال اخلاقی
۱۶۹. پیشایندهای هیجانهای تحصیلی: نقش خودکارآمدی و رویکردهای یادگیری
۱۷۰. اثربخشی معنا درمانی بر بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران
۱۷۱. بررسی رابطه بین پنداشت دانش آموز از امکانات مشارکتی موجود در محیط مدرسه و میزان مشارکت دانش آموز در فعالیتهای مدرسه
۱۷۲. چگونه با کیفیت، جذاب و آسان بیاموزیم
۱۷۳. نقش توانمندسازی در فرایند یاددهی - یادگیری با تاکید بر ضرورت نیازسنجی
۱۷۴. پیش بینی فرآیند یادگیری وعملکرد حافظه بر اساس گروه های خونی
۱۷۵. مقایسه همدلی سرد و گرم (شناختی - عاطفی) در دانش آموزان با اختلال رفتاری برونی سازی شده و عادی
۱۷۶. رویکردهای نوین طراحی محیط و فرایندهای یادگیری در شیوه های آموزش نوین
۱۷۷. بررسی رابطه تفاوت های فردی مادران با رابطه مادر -فرزند، اسنادهای شخصی و قلدری در دانش آموزان متوسطه دوم شهر اصفهان
۱۷۸. به تعویق انداختن رضامندی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری
۱۷۹. بررسی روابط ساختاری دانش فراشناختی، هیجانهای تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان
۱۸۰. تاثیر بازی ستاره بر سرعت درک مفاهیم ریاضی، تمرکز حواس و حافظه ی فعال دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی
۱۸۱. اثر بخشی بازیهساختار یافته با استفاده از لگو آموزشی بر تاب آوری و تنظیم هیجان کودکان اتیسم
۱۸۲. بررسی رابطه سبک های هویت و خرد با شکوفایی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر مهاباد
۱۸۳. بررسی رابطه و پیشبینی جهت گیری در حل مسئله اجتماعی از طریق توانایی شناختی و طرحواره های ناسازگار در دانشجویان دانشگاه مازندران
۱۸۴. اثربخشی آموزش تغییر اصلاح رفتار والدین بر حساسیت اضطرابی دانش آموزان با اختلال نارسانویسی
۱۸۵. بررسی اثر بخشی آموزش با رویکرد استقرایی و قیاسی بر یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم
۱۸۶. پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس خرده مقیاس های هوش کلامی وکسلر کودکان در دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی
۱۸۷. اثربخشی مداخله ی درمانی عقلانی هیجانی بر شیوه های فرزندپروری والدین در کاهش اختلال خلقی گوشه گیری دانش آموزان دختر کم توان ذهنی، آموزشگاه استثنایی مقطع ابتدایی
۱۸۸. اثربخشی آموزش مفاهیم تئوری انتخاب بر تنظیم هیجانی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر تهران
۱۸۹. مقایسه تاب آوری، عزت نفس، جرات مندی در دانش آموزان دارای پدر و فاقد پدر
۱۹۰. تاثیر آموزش بازی های دبستانی بر مهارت های ارتباطی و رشد اجتماعی دانش آموزان دختر پایه ششم
۱۹۱. بررسی رابطه سبکهای فرزند پروری با شادکامی دانش آموزان دوره متوسطه شهر زرند
۱۹۲. تاثیر آموزش تنظیم شناختی هیجان بر تعامل والد-فرزندی دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای
۱۹۳. تاثیر آموزش تنظیم شناختی هیجان بر سرمایه های روانشناختی دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای
۱۹۴. پیشبینی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
۱۹۵. رابطه ابعاد کمال گرایی با راهبردهای شناختی تنظیم هیجان
۱۹۶. بررسی رابطه یادگیری مفهوم زمان و توانایی های دیداری فضایی با عملکرد شناختی دانش آموزان ۸ تا ۱۰ سال شهر اصفهان
۱۹۷. اثربخشی آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر بر سلامت روان دانش آموزان دختر متوسطه اول
۱۹۸. واسطه گری هیجان تحصیلی غرور در رابطه بین محیط یادگیری و درگیری تحصیلی
۱۹۹. مقایسه عملکردهای روان شناختی عصب نگر دانش آموزان ابتدایی دارای ناتوانایی های ویژه یادگیری نسبت به دانش آموزان عادی شهرستان فاروج
۲۰۰. رابطه ذهن آکاهی و تبلور وجودی
۲۰۱. طراحی بازی آموزشی پرجاذبه مجازی و ارزیابی اثر بخشی آن بر یادگیری زبان و مهارت خواندن در دانش آموزان آهسته گام با نشانگان داون
۲۰۲. مقایسه کارکردهای اجرایی (حافظه کاری، برنامه ریزی، سازماندهی و بازداری پاسخ) در نوجوانان دارای لکنت زبان و بدون لکنت با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر اضطراب
۲۰۳. یادگیری مبتنی بر مغز و راهبردهای علوم اعصاب تربیتی چشم اندازی نوین فراروی آموزش و یادگیری
۲۰۴. رابطه ی سبک های هویت با نقش های جنسیتی و میزان هیجان خواهی در جوانان
۲۰۵. پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس راهبردهای پردازش و راهبردهای نظم دهی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر قم
۲۰۶. تاثیر روش بدیعه پردازی بر میزان یادگیری آموزه های قرآنی
۲۰۷. بررسی مولفه های آموزش الکترونیکی و یادگیری سیار مبتنی بر نظریه ارتباط گرایی
۲۰۸. مقایسه طرحواره های ناسازگار و سنخ نمای تیپ شخصیتی با اهمال کاری در دانشجویان روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد قم.
۲۰۹. اثرات آموزش شطرنج بر توجه کودکان با اختلال نقص توجه – بیش فعالی
۲۱۰. روش های تغییر رفتار و رفتار درمانی
۲۱۱. نقش یادگیری مشارکتی در یادگیری کودکان بیش فعال
۲۱۲. بررسی سبک های مختلف یادگیری در فرایند آموزش موسسات عالی
۲۱۳. مقایسه میزان اختلالات رفتاری در کودکان خانواده های تک فرزند و چند فرزند دوره ابتدایی
۲۱۴. تاثیر تمرینات یوگا بر افزایش توجه و تمرکز و یادگیری درس علوم در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر اصفهان
۲۱۵. بررسی و ارتقای سلامت روان مادران دارای کودک با نیازهای ویژه ذهنی با رویکرد اقدام پژوهی
۲۱۶. اثر بخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر ایلام
۲۱۷. تصمیم گیری امور مدرسه و خود نظم جویی با نقش واسطه ای انگیزش پیشرفت
۲۱۸. هنجاریابی و بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه صلاحیت حرفه ای دبیران زیست شناسی براساس مدل پاسخ مدرج نظریه صفت مکنون
۲۱۹. رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده و بلوغ عاطفی با رضایت از زندگی جوانان
۲۲۰. تاثیر عنصر نشان بر یادگیری ریاضی دانش آموزان در سامانه ی مدیریت یادگیری بازی وارسازی شده
۲۲۱. اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر شیوه های مقابله با استرس دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
۲۲۲. اثر بخشی شفقت درمانی بر راهبردهای مقابله ای در خبرنگاران و روزنامه نگاران شهرستان سیرجان
۲۲۳. مقایسه حمایت خودمختاری والدینی و معلم در دانش آموزان دارای عملکرد تحصیلی بالا و پایین
۲۲۴. مقایسه پیوند پدرانه و مادرانه در دانش آموزان واجد و فاقد رفتار قلدری
۲۲۵. مقایسه انعطاف پذیری شناختی مهارت های فراشناختی و امید به اشتغال دانش آموزان پسر متوسطه دوم دوره های روزانه و شبانه روزی شهرستان کلاله در سال تحصیلی ۹۶ و ۹۷
۲۲۶. مقایسه کارکردهای اجرایی، تاب آوری و خودکارآمدی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با کودکان عادی
۲۲۷. بررسی میزان رشداجتماعی دانش آموزان شاهددبیرستانی استان اصفهان
۲۲۸. ارتباط سبکهای یادگیری وارک با راهبردهای انگیزشی یادگیری دانش آموزان
۲۲۹. Effectiveness of Family-based Cognitive-Sensory-Motor Games on Inhibition of Children with ADHD
۲۳۰. اثر بخشی شیوه های نوین آموزشی بر حس کنجکاوی و خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر پایه پنجم ابتدایی شهر شوشتر
۲۳۱. بررسی روش ها و راهبردهای درمانی اختلال ریاضی
۲۳۲. بررسی نقش معلم در یادگیری الکترونیکی به روش سنتز پژوهی
۲۳۳. مقایسه کارکردهای اجرایی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبستانی دارای نقص توجه و عادی
۲۳۴. مقایسه اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر سازگاری تحصیلی رابطه سیستم های مغزی رفتاری با مولفه های ذهن آگاهی و علائم روانشناختی دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر بوکان
۲۳۵. بررسی رابطه هوش هیجانی و رضایت شغلی و شادکامی مدیران مدارس ابتدایی
۲۳۶. مقایسه ی کارکردهای اجرایی در کم توانان ذهنی دوزبانه و تک زبانه ۷ تا ۱۲ ساله
۲۳۷. نقش جنسیت در تاثیرپذیری انگیزش تحصیلی از راهبردهای خودتنظیمی، برنامه ریزی عصبی- کلامی (NLP) و رویکرد تلفیقی
۲۳۸. چگونگی آموزش مناسب برای دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با کمک اصول روانشناسی تربیتی
۲۳۹. چگونگی آموزش مناسب برای دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با کمک اصول روان شناسی تربیتی
۲۴۰. امکان سنجی پخش تلویزیون اینترنتی در ایران جهت آموزش و یادگیری (ارائه مدلی برای راه اندازی آن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)
۲۴۱. رابطه انگیزه پیشرفت و خودنظمدهی تحصیلی با مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر پایه دهم
۲۴۲. اثربخشی آموزش ارتباط بدون خشونت بر همدلی کودکان پیش دبستانی شهر محمودآباد
۲۴۳. تاثیربازخورد معلم در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی تحصیلی و عمومی دانش آموزان پسر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان سامان
۲۴۴. پیش بینی توانمندی روان شناختی کارکنان بانک بر اساس ابعاد شخصیتی صداقت – تواضع و گشودگی به تجربه
۲۴۵. مطالعه تاثیر معماری محیط فیزیکی مدارس بر شکل گیری هویت دانش آموزان برمبنای تحقیقات انجام شده
۲۴۶. مطالعه اثربخشی بازی های پرورشی بر بهبود اختلالات رفتاری کودکان پیش دبستانی بر مبنای نتایج تحقیقات انجام شده
۲۴۷. روش های نوین تدریس
۲۴۸. مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان دارای زیرنوع های اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و کودکان عادی
۲۴۹. اثربخشی آموزش فراشناخت بر کیفیت زندگی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر زنجان
۲۵۰. پیش بینی مشغولیت تحصیلی بر اساس یادگیری خودمدیریتی، رغبت برای یادگیری و خودکنترلی در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان سنندج