عمومی | دانشگاه تهران

برگزاری نشست شرکت‌های خوشه‌ای GIS پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و سازمان نقشه‌برداری کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پارک علم و فناوری ، در این نشست که ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، دکتر آصف کریمی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری، ضمن اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: «تلاش بر این است تا با توجه به ظرفیت‌های هر دو مجموعه، اتفاقات خوبی رقم بخورد. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به‌عنوان یک پارک جامع و سرآمد، ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد. همچنین این پارک، ظرفیت خوبی را به وجود آورده تا شرکت‌های توانمند در حوزه‌های مختلف بتوانند در پارک مستقر و از ظرفیت‌ها و تسهیلات آن بهره‌مند شوند».
در ادامه دکتر هاشم آقازاده، معاون اجرایی و پشتیبانی پارک علم و فناوری، خاطرنشان کرد: «یکی از ماموریت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همراهی در مسیر تجاری‌سازی و ارائه خدمات فنی و اداری به شرکت‌ها است. با توجه به جایگاهی که این پارک، در زمینه ارتباطات و تعامل با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دارد، می‌تواند پلتفرمی برای ایجاد تعامل باشد و در نتیجه این تعاملات ارزش‌آفرینی اقتصادی، فناورانه و اجتماعی ایجاد شود و در نهایت جامعه، دانشگاه، سازمان‌های بزرگ، شرکت‌های مستقر در پارک و همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از نتایج آن منتفع شوند. این تفاهم‌نامه نقطه شروعی برای دستاوردهای بزرگ است».
مهندس پیمان بکتاش، معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور، نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده تصریح کرد: «این تفاهم‌نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای داخلی و جهانی و انجام همکاری‌هایی در حوزه فناوری و کارآفرینی منعقد شده است. روح حاکم بر این تفاهم‌نامه را برای سازمان نقشه‌برداری می‌توان در سه محور نیازهای نرم‌افزاری، نیازهای سخت‌افزاری، متدولوژی و تکنولوژی‌ها خلاصه کرد».
همچنین در پایان نشست، شرکت‌های توسعه علوم ژئوماتیک رهپویان ، سنجش از راه دور بصیر، لرزه‌نگار پارسیان، هیرونگار پارس، ژئوفیزیک دانا کیش، ژرف دریا پژوهش پارس، پیشگام تجهیز بنیان و گیتی فراز پیشرو به ارائه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و دستاوردهای خود پرداختند.