عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه دوم کشور را در برنامه های رجیستری بیماریها و پیامدهای سلامت داراست

دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در چهار دوره ارزیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موفق به کسب رتبه دوم درمیان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در برنامه های رجیستری بیماریها و پیامدهای سلامت شده است.

به گزارش وب دا، دبیر علمی وبینار ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت که با حضور ۶۰ نفر از اساتید دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: بسیاری از دستاوردهای دانش پزشکی مدیون آنالیز و داده‏کاوی داده‏های جمع‏آوری شده از سیستم های ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت است.

دکتر خلیل کیمیا فر خاطر نشان کرد: سیستم های ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت زمینه ی ارائه خدمات مراقبت سلامت بهتر به بیماران، کمک به مدیران برای تصمیم گیری و برنامه ریزی و تسهیل پژوهش‏های حوزه ی سلامت را فراهم می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاه های برتر در زمینه برنامه های ثبت بیماری ها به شمار می رود، انتقال تجربیات و دانش کسب شده در این زمینه و معرفی برنامه های در حال اجرا به سایر دانشکده ها و دانشگاه های استان در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

وبینار ثبت بیماری ها و پیامد های سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور ۶۰ نفر از اساتید هیات علمی و علاقه مندان به حوزه ی ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و  شهرستان های بجنورد،تربت حیدریه، گناباد و نیشابور برگزار شد.

استقرار و اجرای برنامه ی ثبت، پژوهش های مبتنی بر اطلاعات ثبت، اصول اخلاق، محرمانگی و مالکیت داده ها و ارزیابی کیفیت برنامه های ثبت از جمله محورهای این وبینار بود.

{jcomments on}