عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیماری‌های زمینه‌ای بالاترین علت فوتی‌های کرونا در دشتستان است

ماریا خویش دوست گفت: از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان، با توجه به اقدامات انجام‌گرفته جهت کنترل و پیشگیری این بیماری و تلاش کادر بهداشت و درمان، ۱۲۴ مرگ تاکنون بر اثر بیماری کرونا در شهرستان دشتستان رخ‌داده است که میانگین سنی آن‌ها ۶۴ سال است.
وی با اشاره به اینکه افزود: آمار بالای موارد فوت در دشتستان موجب این شد که به دنبال بررسی ریشه‌ای آن بپردازیم، افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده ۷۸ درصد از فوتی‌های کرونایی شهرستان دارای بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و کلیوی بوده‌اند.
وی همچنین گفت: ۲۰ درصد از فوتی‌های کرونا در دشتستان به دلیل کهولت سن (مرگ بالای ۸۰ سال) بوده است و این موضوع نیز برگرفته از جمعیت بیشتر میان‌سالان و سالمندان این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها است.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: ۲ درصد دیگر از موارد فوتی شهرستان دشتستان افراد بدون سابقه بیماری یا مربوط به دشتستانی‌هایی بوده است که ساکن سایر استان‌های کشور و یا شهرستان‌های دیگر استان بوشهر بوده‌اند.
خویش دوست خاطرنشان کرد: از مجموع موارد فوت‌شده کرونا در شهرستان دشتستان ۳۶ درصد بطور اختصاصی مبتلا به دیابت بوده اند که نشان از بالابودن میزان افراد مبتلا به دیابت در دشتستان است.


انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰