عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: شرکت‌کنندگان در کنکور چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

دکتر محمدمهدی خواجه‌ئیان در گفت‌وگو با روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص برگزاری کنکور اظهار داشت: داوطلبین گرامی برای رفتن به محل آزمون به جای وسایل حمل‌ونقل عمومی از خودروی شخصی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: داوطلبین گرامی تعدادی ماسک سه لایه، کیسه پلاستیکی و ژل ضدعفونی‌کننده به همراه داشته باشند و از همراه داشتن وسایل دست و پاگیر و غیرضروری خودداری کنند.
این مسئول بهداشتی با تاکید بر رعایت حداقل فاصله ایمن ۲ متر با دیگران را در تمامی مبادی ورودی، خروجی، راهروها، محوطه، سالن‌ها و کلاس‌های حوزه‌های امتحانی گفت: داوطلبین عزیز در تمام طول حضور در محل آزمون، حتماً از ماسک استفاده کرده و در صورت مرطوب شدن ماسک، آن را در یک کیسه پلاستیکی انداخته و از ماسک جدید استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در طول آزمون از دست زدن به دهان، چشم و به‌طورکلی صورت خود جداً پرهیز کنند اظهار داشت:‌ بعد از استفاده از استامپ برای اثر انگشت، داوطلبان دست خود را ضدعفونی کنند.
دکتر خواجه‌ئیان گفت:‌ مراقب مخدوش نشدن برگه پاسخنامه خود با الکل و یا ژل ضدعفونی‌کننده باشند و تا حد امکان زمانی که پاسخنامه در اختیار آنها است از ژل ضدعفونی‌کننده یا الکل استفاده نکنند.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داوطلبان به هیچ‌وجه وسایل شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و بعد از پایان آزمون، در محل برگزاری تجمع نکنند و به محض رسیدن به منزل دست‌ها و لباس‌های خود را شسته و وسایلی که به همراه داشته‌اید را ضدعفونی کنند.
وی خطاب به شرکت‌کنندگان اظهار داشت: داوطلبان گرامی به یاد داشته باشند که مسئولان برگزاری آزمون، پیش از آغاز کنکور نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون ضدعفونی کردن وسایل، فاصله‌گذاری محل آزمون، نوع تهویه و تامین تجهیزات لازم بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
دکتر خواجه‌ئیان افزود:‌ به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های برگزاری آزمون از اوایل هفته جاری ضمن هماهنگی با مسئولین برگزارکننده آزمون، کلیه حوزه‌ها توسط بازرسین بهداشت محیط بازدید و بررسی‌های لازم در این خصوص انجام‌گرفته است.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: بازرسین در تمام مدت برگزاری آزمون بر نحوه رعایت پروتکل‌ها نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰