عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر: وضعیت کرونایی استان بوشهر نگران‌کننده است

دکتر سعید کشمیری در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: اکنون پنج شهرستان ۱۰ گانه استان بوشهر شامل بوشهر، تنگستان ،دیلم، گناوه و عسلویه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
وی تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی استان بوشهر به ۹ هزار و ۸۳۳ رسیده است که تاکنون ۴۱۵ بیمار فوت‌شده و هم‌اکنون حدود ۳۲۰ بیمار کرونایی بستری هستند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: وضعیت کلی استان بوشهر در مرحله هشدار است و اکنون چهار شهرستان ۱۰ گانه استان بوشهر شامل بوشهر، دیلم، گناوه و عسلویه در وضعیت قرمز، دشتستان، تنگستان و دشتی در مرحله زرد و دیر و جم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پویش هر خانه یک پایگاه سلامتی در مقابله با کرونا خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، از درون خانواده‌ها یک نفر که از توانمندی و مهارت کافی برخوردار است انتخاب می‌شود و پس از دریافت آموزش‌های لازم در این عرصه فعالیت می‌کند.
وی همکاری همه مردم در مرحله سوم پایش برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» را یک ضرورت دانست و افزود: در این مرحله ضمن توجه به توان‌بخشی، شناسایی و آموزش یک نفر در منازل از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در مقابله با کرونا استفاده می‌شود.
کشمیری با اشاره به اینکه درصد استفاده از ماسک توسط مردم در کوچه و بازار را ۶۰ درصد است بیان کرد: درصد استفاده کارکنان ادارات از ماسک در استان بوشهر در مجموع ۸۵ درصد است که در بین صنوف و بازاریان این رقم ۸۰ درصد ارزیابی‌شده است.
وی افزود: درصد استفاده از ماسک در سواحل و تفریحگاه‌های استان بوشهر ۵۰ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۵ درصد اعلام‌شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه وضعیت بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها وضعیت ثابتی است گفت: عمده بیماران در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری هستند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر میزان مرگ‌ومیر در شهرستان‌ها به سبب کرونا را مورداشاره قرارداد و تصریح کرد: دشتستان، گناوه و دیلم نسبت به جمعیت بیش‌ترین فوتی و عسلویه، دشتی و کنگان کمترین مرگ کرونایی داشته‌اند.
انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳