عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری جلسه کارگروه راه‌اندازی و تجهیز رشته “تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر” آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کوثر گنبدکاووس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان، جلسه مجازی کارگروه راه‌اندازی و تجهیز رشته گیاهان دارویی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کوثر گنبدکاووس به صورت مجازی در روز سه شنبه مورخ  ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.
در این جلسه دکتر کشیری، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان، ضمن عرض تقدیر بابت کارهای انجام شده ، گفت: با عنایت به اینکه مراحل دشورای برای اخذ مجوزات لازم رشته "تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر" از سازمان مرکزی طی کردیم؛  انتظار ما این است که یک برنامه عملیاتی جامع جهت تجهیز فضا و امکانات لازم برای شروع کار این رشته، طراحی و مرحله به مرحله اجرا شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان گفت:  با توجه به بودجه و اعتبار مناسبی که برای تجهیز این رشته از سوی سازمان مرکزی مصوب شده است؛ باید نهایت اهتمام و پیگیری در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه عملیاتی و تجاری سازی و کسب درآمد برای دانشگاه از طریق این رشته به کار گرفته شود. همچنین وی دستوراتی جهت پیشبرد موارد مذکور ایفاد نمود.
مهندس قدرتی، مشاور رئیس و مدیر گروه پژوهش، فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه، با اشاره به اهمیت رشته " تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر " به خصوص در راستای درآمد زایی و تجاری سازی، جلساتی با همکاری جهاد دانشگاهی گلستان برگزار شد و طی این جلسات، بستر همکاری با جهاد دانشگاهی گلستان جهت انتقال تجربیات و همکارهای مشترک فراهم شده است. مهندس قدرتی گفت: لیست امکانات و قطعات لازم برای تجهیز آزمایشگاه، گلخانه و سایر فضاهای لازم برای این رشته آماده و جهت تایید به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است که پس از تایید برای خرید در اختیار کارگروه تامین تجهیزات قرار می گیرد.
در ادامه، خانم توحیدی، رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کوثر گنبدکاووس بیان کرد نمونه خاک از محل گلخانه، به آزمایشگاه جهت بررسی ارسال شده و انشالله پس از تایید، زمین جهت کشت آماده خواهد شد. ایشان افزود: همچنین کارگاره رنگ رزی نیز در آستانه بهره برداری است. برخی از گیاهان قابل کشت در این گلخانه آموزشی شامل : گل گاوزبان، گیاه به لیمو، نعناع فلفلی، گالگا، اسطوخودوس، کنگر، آلوئه ورا و ... می باشد.

روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان