عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مقدمات برگزاری کنکور سراسری با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری فراهم شد

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهامحال و بختیاری، از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری کنکور سراسری با اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفت و گوی بخش خبری ۲۰ صداوسیمای مرکز استان به تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی در آزمون سراسری کنکور پرداخت.
وی تصریح کرد: با تشکیل جلسات متعدد، هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی بعمل آمده است.
وی در ادامه از دنبال کردن ۳هدف مهم پیشگیری، کنترل و درمان بیماری در بین داوطلبین و عوامل اجرایی آزمون، غربالگری مراقبین و بازتوانی داوطلبین مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا با ثبت اطلاعات در سامانه salamat.gov.ir و انجام اقدامات لازم و به کارگیری اقدامات کنترلی در ۵حیطه تعریف شده در برگزاری کنکور سراسری اشاره داشت.
به گفته وی، فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر فاصله گذاری های انجام شده، علامتگذاری محل آزمون با حفظ فاصله ایمن ، جلوگیری از تجمع ، رعایت بهداشت فردی، خودداری داوطلبین از دست دادن، رو بوسی، دادن وسایل شخصی به دیگران ، شست و شوی دست ها ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، خودداری داوطلبین از آوردن مواد غذایی، توزیع آب های بسته بندی توسط عوامل اجرایی، پیش بینی فضای فیزیکی و تهویه مطلوب ، آموزش داوطلبین برای رعایت دقیق پروتکل ها در حوزه های امتحانی، نظارت دقیق پیش از برگزاری آزمون، حین و بعد از آزمون توسط تیم های بهداشتی دو نفره از جمله اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر کنکور سراسری امسال است.