عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۴۰ درمانگاه برای ارائه خدمات سطح یک به بیماران کرونایی فعال خواهند شد

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه ۱۴۰ درمانگاه برای ارائه خدمات سطح یک به بیماران کرونایی به زودی در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعال می شود اظهار کرد: این تعداد درمانگاه در کنار مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا خدمات ارائه خواهند داد.

دکتر شاپور بدیعی در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا ضمن قدردانی از تلاش های حوزه بهداشت در خدمات رسانی به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا خاطر نشان کرد: اجرای طرح سطح بندی بیماران نقش موثری در کاهش بار بیمارستان ها و ازدحام این مراکز دارد.

وی با بیان اینکه ۱۸ کلینیک تخصصی مجهز به خدمات تصویربرداری و پزشک متخصص نیز آماده خدمات رسانی به بیماران در سطح دو هستند تصریح کرد: بیماران در صورت نیاز به خدمات بستری، از طریق این مراکز به بیمارستان ها ارجاع می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تمامی اطلاعات بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های سطح یک در سامانه سینا به ثبت می رسد تا بتوان به شکل مناسبی خدمات رسانی به بیماران را مدیریت نمود.

وی از برگزاری نشست همفکری با انجمن های طب اورژانس، داخلی و عفونی به منظور استفاده از ظرفیت مطب ها در ارائه خدمات به بیماران خبر داد و تصریح کرد: تمامی برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات مناسب به بیماران به ویژه در فصل های پاییز و زمستان شده است.

دکتر بدیعی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده از ظرفیت تمامی بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی با توجه به شرایط و تجهیزات موجود در ارائه خدمات به بیماران استفاده می شود برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی و غیر کرونایی در فصل های پاییز و زمستان استفاده می شود تصریح کرد: برخی از بیمارستان های شهر مشهد سیستم تهویه و فضای فیزیکی متناسب با بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را ندارند و تنها در بستری بیماران غیر کرونایی مورد استفاده قرار می گیرند،برخی از بیمارستان ها چند بخش و برخی دیگر تمام بیمارستان زیر بار خدمات رسانی به بیماران کرونایی قرار خواهند گرفت.

{jcomments on}