عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اساتید و دستیاران گروه های غیر مرتبط از انجام خدمت در بخش ویژه‌ی بیماران کرونا تا اطلاع بعدی مرخص شدند

رییس دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اساتید و دستیاران گروه های غیر مرتبط از انجام خدمت در بخش ویژه‌ی بیماران کرونا تا اطلاع بعدی مرخص شدند.

دکتر علی طلائی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه با توجه به دو پیک شدید کرونا که در مشهد رخ داد، اساتید و دستیاران گروه های غیر مرتبط به گروه های اصلی مقابله با کرونا (گروه‌های عفونی، داخلی، بیهوشی و طب اورژانس) یاری رساندند خاطر نشان کرد: در حال حاضر به علت کاهش نسبی میزان بستری بیماران کووید ۱۹ اساتید و دستیاران گروه های غیر مرتبط از خدمت در شرایط کرونا به طور موقت معاف شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه خوشبختانه با همکاری مردم در حوزه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بیماری کرونا در مشهد تا حدی کنترل شده است ابراز کرد :عود بیماری کرونا باعث شده بود تا حجم زیادی از بار کاری بر دوش اساتید و دستیاران گروه‌های عفونی، داخلی، بیهوشی و طب اورژانس باشد اما اساتید و دستیاران سایر گروه‌های غیرمرتبط به یاری همرزمان خود در مراکز درمانی شتافتند.

دکتر طلایی تصریح کرد: با حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی و همکاری معاونین آموزشی و درمان دانشگاه در این مدت دستیاران سایر گروه های غیر مرتبط با گذراندن دوره‌های آموزشی به یاری سایر اساتید و دستیاران مرتبط با درمان کرونا شتافتند.

وی خاطر نشان کرد :با برنامه ریزی های لازم،به اساتید گروه های غیر مرتبط فراخوان داده شد تا پس از طی دوره‌ی آموزشی ویژه‌ی مجازی به  بیماران کرونایی خدمات رسانی داشته باشند که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی گروه های مختلف روبرو شدیم.

رییس دانشکده پزشکی مشهد اظهار کرد: پس از کاهش نسبی میزان بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی، اساتید و دستیاران گروه های غیر‌مرتبط از همکاری با تیم درمان کرونا معاف شدند و در حال آماده باش خواهند بود تا در صورت موج‌های افزایشی بعدی ارائه خدمت نمایند.

دکتر طلائی ضمن قدردانی از همکاری تمامی گروه‌های پزشکی برای بهبود حال بیماران کرونایی ابراز کرد: خوشبختانه آمار بستری بیماران کرونایی کاهش یافته و بیمارستان قائم (عج) به زودی از زیر بار کرونا خارج خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد:با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک، بیماری کرونا تحت کنترل کامل قرار گیرد.

{jcomments on}