عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

ورزش همگانی متولی اصلی نهادینه سازی ورزش در کشور است و در ابعاد مختلف، کارکردها و کاربردهای مختلفی دارد

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای :

به گزارش اداره کل روابط عمومی، مهدی شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نقش ورزش همگانی در زندگی مردم گفت: ورزش همگانی در واقع متولی اصلی نهادینه سازی ورزش در کشور است و در ابعاد مختلف کارکردها و کاربردهای مختلفی دارد. در کشور ما در بین فدراسیون های مختلف ورزشی، معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش متولی اصلی است و در ادامه فدراسیون همگانی.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در ادامه تاکید کرد: با روی کار آمدن نیروهای جوان اتفاقات خوبی رخ داده است. حدود یک سال گذشته نیروهای جوان و ساختار جدید در فدراسیون همگانی به سمت و سویی حرکت کرده که مردم را به ورزش همگانی علاقه مند کند. اگر نگاهی به فعالیت های شش سال گذشته بیندازیم، شاید تنها همایش دوومیدانی و دوچرخه سواری را شاهد می بودیم اما امروزه رویدادها و کمپین های مختلفی مانند پویش آماده باش در جریان است.

وی در ادامه تاکید کرد: در این روزهای کرونایی اتفاقاتی رخ می دهد که مردم را به تحرک بیشتر وادار کنیم. ما نیز در دانشگاه فنی و حرفه ای هر کمکی که بتوانیم انجام خواهیم داد. جشنواره های مجازی را راه اندازی کرده ایم، فعالیت ها و کارهای خود را مدیریت می کنیم تا به افزایش و توسعه فعالیت های بدنی و در نهایت نهادینه سازی ورزش کمک کنیم.

شریعتی درباره چاقی مفرط و کم تحرکی مردم افزود: به دلیل توسعه تکنولوژی خواه ناخواه انسان به زندگی ساکن روی آورده، هر چقدر بتوانیم برای افزایش فعالیت بدنی مردم از فناوری استفاده کنیم، بهتر است. رشته ها و انجمن های مختلفی در فدراسیون همگانی داریم، در واقع فدراسیون همگانی یک وزارت همگانی است که با توجه به تدوین سیاست های جدید به ویژه در یک سال گذشته، به نهادینه کردن ورزش در زندگی مردم کمک می کند.

وی در پایان گفت: از این نکته نباید غافل شویم که اگر قرار است اتفاقی بنیادین رخ دهد، باید از مدارس و دانشگاه ها استفاده کنیم و در آینده نتایج آن را ببینیم که ورزش در راس کارهای مردم قرار گرفته است.