عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجام مراسم عزاداری اباعبدا... الحسین (ع) با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا کشور، دستورالعمل های  بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر ابلاغ شد.

مهندس علی اصغر حسنی در گفتگو با وب دا  با تاکید بر ضرورت اجرای دستورالعمل های بهداشتی در این ایام گفت: براساس مصوبات ستاد کرونا انجام هر گونه مراسم عزاداری در اماکن سرپوشیده تحت هر عنوانی مجاز نبوده و تاکید می شود در صورت برگزاری، مراسم صرفاً باید در مکان های روباز و با استفاده و بهره مندی از زیرساختهای اصولی شامل دسترسی به سرویس های بهداشت، آب لوله کشی، فضای فیزیکی مناسب و کافی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه زمان انجام مراسم نباید از ۲ ساعت بیشتر شود، بر ضرورت و الزام استفاده از ماسک توسط عزاداران تاکید نمود.

مهندس حسنی پیاده روی هیات های مذهبی را ممنوع اعلام کرد و گفت: حضور دسته های عزاداری در اماکن متبرکه همچون حرم مطهر امام رضا (ع) و یا امام زادگان ممنوع است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: جهت برپایی ایستگاه های صلواتی هیچ مجوزی صادر نشده است.

وی انجام پذیرایی در مراسم عزاداری را ممنوع اعلام کرد و گفت: نذورات باید صرفاً به صورت خشک، خام و با بسته بندی مناسب و به دور از تجمعات صورت گیرد و در صورتیکه بنا به اعتقادات، ضرورتی مبنی بر توزیع نذورات غذایی می باشد باید صرفاً توسط آشپزخانه های دارای مجوز بهداشتی طبخ شده و توزیع آن بدور از ایجاد تجمع صورت گیرد.

مهندس حسنی از مدیران هیات های عزاداری خواست جهت اخذ مجوز برگزاری مراسم با مراجعه به سایت (بیرق) و ثبت شرایط مکانی و امکانات لازم در این سایت و پس از انجام بازدید و تایید توسط کارشناسان بهداشت محیط و سازمان تبلیغات و ارائه تعهد مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به انجام مراسم اقدام نمایند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: تیم های بازرسی مشترک معاونت بهداشت و سازمان تبلیغات بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشت هیات های عزاداری نظارت کامل داشته و در صورت تخلف با توجه به مصوبات ستاد کرونا و مطابق با دستورالعملهای موجود برخورد لازم با متخلفین صورت خواهد گرفت.

{jcomments on}