عمومی | دانشگاه تهران

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز و شهرداری کلان‌شهر کرج

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی ، دکتر سید حسین گلدانساز ، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ در جلسه امضا این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه گفت: «با توسعه ارتباطات و همکاری‌های بین سازمانی یقیناً به نتایج و اهداف بسیار خوبی می‌توانیم دست یابیم و ماحصل این ارتباطات قطعاً به نفع مردم شهر خواهد بود».
وی با اشاره به بازدیدهای دانش‌آموزی از موزه جانورشناسی و باغ گیاه‌شناسی پردیس افزود: «چندین سال است که به طور منظم در‌های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به روی مردم شهر با عنوان بازدید عمومی از پردیس، گشوده می‌شود تا مردم شهر از این مکان علمی و تاریخی بازدید کنند. همچنین مجموعه مرکز همایش‌های شهدای پردیس در اختیار شهر کرج است و در طول سال، میزان استفاده مردم و نهادهای شهر کرج از این مجموعه تالارها به مراتب بیشتر از خود پردیس است و با راه‌اندازی تورهای گردشگری و بازدید از مزارع و ایستگاه‌های تحقیقاتی ارتباط مردم شهر با این دانشگاه بیشتر هم خواهد شد».
دکتر گلدانساز ، در ادامه تصریح کرد: «قرار گرفتن پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به‌عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین مرکز آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در شهر کرج که امسال یکصد و بیست سال از تاسیس آن می‌گذرد، یک برند فرهنگی تاریخی و علمی برای شهر کرج محسوب می‌شود و امیدواریم با تعامل و ارتباطات سه جانبه، شاهد رشد و شکوفایی فرهنگی و خدمت به مردم شهر کرج باشیم».
در بخش دیگری از این مراسم علی کمالی‌زاده، شهردار کلان‌شهر کرج، با بیان اینکه محور برنامه‌های شهرداری و شورای شهر کرج حمایت از بخش گردشگری است، خاطرنشان کرد: «استان البرز از ظرفیت‌های بزرگی در زمینه توسعه و جذب گردشگر برخوردار است، بر این اساس ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت از این بخش و استفاده از مکان‌های علمی و تاریخی همچون پردیس کشاورزی و منابع طبیعی ضروری است».
وی حفاظت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی را از وظایف خطیر مسئولان برشمرد و افزود: «شهر کرج دارای گنجینه‌های ارزشمندی است که با حمایت مسئولان می‌توان حصار دور آن را برای استفاده شهروندان شکافت».
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز نیز اظهار کرد: «با همکاری همه دستگاه‌ها باید بتوانیم ضمن معرفی آثار باستانی و فرهنگ غنی این شهر، در جذب گردشگر تلاش کنیم. امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم در حفظ و حراست از بناهای تاریخی شهرمان موفق عمل کنیم. امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و پتانسیلِ ابنیه تاریخی، سبب رونق گردشگری نیز خواهد شد».
تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی چون کاروان سرای شاه عباسی و موزه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و ترویج و توسعه صنایع گردشگری و حفظ و احیای بافت و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی در شهر را می‌توان از جمله اهداف موضوع تفاهم‌نامه منعقده برشمرد.