عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫کتاب گود برداری های عمیق توسط انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر شد

کتاب " گود برداری های عمیق " ترجمه و تدوین دکتر مسعود عامل سخی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم ، مهندس بهروز احمد پور و مهندس سید حسن حسینی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کتاب گود برداری های عمیق در ۷۹۹ صفحه و ۱۳ فصل نگارش شده‌است .این کتاب، گودبرداری های عمیق را از تئوری تا عملی مورد بررسی قرار داده و همچنین به طراحی دیوار میخ گذاری شده به روش LRFD پرداخته است.
کتاب حاضر که بخش اصلی آن ترجمه کتاب ارزشمند گودبرداری های عمیق چنگ یو ا می باشد، قدمی در راستای آشنایی هر چه بیشتر مهندسین مشاور، پیمانکاران و دانشجویان مهندسی عمران و معماری با مباحث مهم گودبرداری های عمیق است. همچنین با الهام از مسائل مطرح شده در این کتاب، می توان به چاره اندیشی در خصوص اجرای صحیح و اصولی گودبرداری های مختلف پرداخت.
از جمله دیگر مزایای این کتاب بحث در خصوص طراحی سازه های نگهبان مختلف و مسائل درگیر با آن از جمله زهکشی و... است. شایان ذکر است به منظور تکمیل مباحث کتاب گودبرداری های عمیق، مترجمین آن فصل کامل و جداگانه ای  را درخصوص روش نیلینگ اضافه نموده تا متخصصین بتوانند با مطالعه این کتاب، مسائل مربوط به طراحی و اجرای نیلینگ را نیز به آسانی بیابند.
از جمله فصول این کتاب مقدمه ای بر تحلیل و طراحی گود برداری ها، خصوصیات اصلی و مشخصات مکانیکی خاک ها، انواع روش های گودبرداری و سازه های نگهبان، فشار جانبی خاک، تحلیل پایداری،تحلیل تنش و تغییر شکل، روش تیر بر بستر الاستیک و.... می باشد.

علاقمندان جهت تهیه "کتاب گودبرداری های عمیق " می توانند با پست الکترونیکی  press@qut.ac.ir مکاتبه نمایند.