عمومی | دانشگاه گیلان

برگزاری نشست شورای آموزشی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه گیلان

تشست شورای آموزشی دانشگاه با حضور دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان برگزار شد.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این نشست از تلاش های اعضای هیات علمی، مدیران ستادی، مدیران دانشکده ها و به طور خاص معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیر آموزش و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ا رتباطات دانشگاه تشکر کرد.
دکتر رضی ضمن اشاره به اینکه آموزش در تابستان نیز ادامه دارد گفت: هم اکنون حدود ۲ هزار نفر دانشجو ترم تابستان را به صورت الکترونیکی در دانشگاه گیلان می گذرانند به علاوه بخشی از دروس عملی باقیمانده در ترم پیش رو نیز در تابستان در حال تدریس است.

وی ادامه داد: دروس نظری دانشجویان در ترم آینده به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد و دانشگاه تلاش می کند با برنامه ریزی، آموزش مجازی را به استانداردها نزدیک کند و از ظرفیت این شیوه آموزش برای تحول در نظام آموزشی دانشگاه بهره گیرد.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: برای رسیدن به این هدف باید سطح توانایی دانشگاهیان اعم از اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان را در استفاده از محیط الکترونیکی برای یادگیری بالا برد و برای ارائه دروس، برنامه ریزی متفاوتی نسبت به گذشته داشت. این برنامه ریزی باید با در نظر داشتن ویژگی های آموزش الکترونیکی و محدودیت های ناشی از رعایت پروتکل بهداشتی در فضای آموزشی و رفاهی دانشگاه باشد.
رئیس دانشگاه گیلان در پایان با تاکید بر استفاده بیشتر از اساتید توانمند در حوزه آموزش مجازی، دانشگاه را نخستین مکانی دانست که باید بتواند با توجه به شرایط جدید؛ برنامه ای جدید و تحول آفرین ارائه دهد.
شایان ذکر است در این نشست اعضای شورای آموزشی به بیان نظرها و دیدگاه های خود پرداختند.